Interpretace metaforického přirovnávání dětmi

DSpace Repository

Language: English čeština 

Interpretace metaforického přirovnávání dětmi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gavora, Peter
dc.contributor.author Uhýrková, Jana
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:35:23Z
dc.date.available 2016-11-20T23:35:23Z
dc.date.issued 2016-01-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/36949
dc.description.abstract Hlavním záměrem bakalářské práce je zjistit úroveň pochopení metaforického při-rovnání dětmi předškolního věku. První kapitola se zabývá charakteristickými rysy před-školních dětí, jejich poznávání, myšlení, vývoje řeči a jazyka dětí předškolního věku, které jsou důležitými základními aspekty v oblasti kognitivní lingvistiky. Druhá kapitola vysvětluje specifika vývoje dětí předškolního věku jako takového, a to v přímé souvislosti s probíhajícím chápáním metaforických přirovnání. Obsahem třetí kapitoly je vysvětlení a popis úrovně chápání a interpretace metafor dětmi předškolního věku na základě historických i soudobých poznatků renomovaných odborníků, jež se tímto tématem zabývají.
dc.format 64
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Interpretace cs
dc.subject metafora cs
dc.subject přirovnání cs
dc.subject analogie cs
dc.subject Interpretation en
dc.subject metaphor en
dc.subject similes en
dc.subject analogies en
dc.title Interpretace metaforického přirovnávání dětmi
dc.title.alternative Interpretations metaphoric comparisons by children
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Navrátilová, Hana
dc.date.accepted 2016-06-14
dc.description.abstract-translated The main aim of the thesis is to determine the level of understanding of the metaphorical-straightening at preschool children. The first chapter deals with the characteristics of preschool children, their learning, thinking, speech and language development of preschool children, which are important basic aspects in the treatment of cognitive linguistics. The second chapter explains the specifics of the development of preschool children as such, in direct relation to the ongoing understanding of metaphorical comparisons. Ob-Shah third chapter is to explain and level of understanding and interpretation of metaphor preschool children on the basis of historical and contemporary knowledge renowned expert-ing to deal with this issue.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 41338
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2016-04-27
local.subject děti předškolního věku cs
local.subject lingvistika cs
local.subject vývoj řeči cs
local.subject preschool children en
local.subject linguistics en
local.subject speech development en


Files in this item

Files Size Format View Description
uhýrková_2016_dp.pdf 2.409Mb PDF View/Open None
uhýrková_2016_op.docx 16.87Kb Unknown View/Open None
uhýrková_2016_vp.docx 16.42Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account