Teorie mysli u dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Teorie mysli u dětí předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Čechová, Jitka
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:35:36Z
dc.date.available 2016-11-20T23:35:36Z
dc.date.issued 2015-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/37115
dc.description.abstract Diplomová práce se věnuje problematice teorie mysli u dětí předškolního věku, kdy teoretická část nejprve charakterizuje psychologická specifika předškolního věku z hlediska kognitivního a emočního vývoje spolu s procesem socializace. Druhá kapitola objasňuje termín teorie mysli a s ní související pojmy (mentální stav, mentální reprezentace, sebeuvědomování, falešné přesvědčení). Zabývá se vývojem teorie mysli, okolnostmi, jež na vývoj mohou působit a způsoby, kterými se schopnost teorie mysli zkoumá. Cílem praktické části je prostřednictvím testování zjistit úroveň schopnosti uplatňovat teorii mysli u předškolních dětí a porovnat, zda souvisí s přítomností sourozence v rodině. Zjištěná úroveň teorie mysli je dále porovnávána vzhledem k věku, pohlaví, počtu sourozenců, pořadím narození a neúplností rodiny dětí.
dc.format 79 s. (142 866 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject teorie mysli cs
dc.subject předškolní věk cs
dc.subject mentální stav cs
dc.subject mentální reprezentace cs
dc.subject falešné přesvědčení cs
dc.subject theory of mind en
dc.subject preschool children en
dc.subject mental state en
dc.subject mental representation en
dc.subject false belief en
dc.title Teorie mysli u dětí předškolního věku
dc.title.alternative The Theory of Mind in Pre-School Children
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Suchánková, Eliška
dc.date.accepted 2016-05-24
dc.description.abstract-translated This dissertation applies to an issue of Theory of Mind of Preschool Children. Its theoretical part firstly explains the psychological specification of preschool age in terms of cognitive and emotional development together with the process of socialization. The second part of the thesis clarifies the term of mind theory and other related terms (as mental representation, self-consciousness, false belief etc.) Subsequently it focuses on mind theory development, circumstances which may influence its development and on ways which are used when exploring the issue of Theory of Mind. The main task of the practical part is to ascertain the level of ability to apply the Theory of Mind to preschool children and to observe the fact of its correlation between the presence of other siblings in a family. The ascertained level of Theory of Mind is consequently compared to age, gender, the number of siblings in a family, birth order and single parent family.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 41569
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2016-04-15
local.subject předškoláci cs
local.subject sebeuvědomování cs
local.subject rozvoj myšlení cs
local.subject sourozenecké konstelace cs
local.subject preschool children en
local.subject self-awareness en
local.subject development of thought en
local.subject sibling constellations en


Files in this item

Files Size Format View Description
čechová_2016_dp.pdf 1.307Mb PDF View/Open None
čechová_2016_op.doc 54.5Kb Unknown View/Open None
čechová_2016_vp.docx 23.03Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account