Škoda's Marketing Strategy of Penetration the Czech Market with Electric Cars

DSpace Repository

Language: English čeština 

Škoda's Marketing Strategy of Penetration the Czech Market with Electric Cars

Show simple item record

dc.contributor.advisor Vaněk, Jiří
dc.contributor.author Iushkina, Daria
dc.date.accessioned 2017-07-03T09:14:33Z
dc.date.available 2017-07-03T09:14:33Z
dc.date.issued 2016-12-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/40560
dc.description.abstract V současné době je situace na mezinárodním trhu mezi producenty automobilů nezávislé producenty spíše konkurenční a to je povzbuzuje najít nové způsoby a nástroje, aby přilákali zákazníky. Většina automobilek zvolila strategii šetrnou k životnímu prostředí, založenou na světové ekologické situaci. Více než to, že nedávný skandál s emisemi u Volkswagenu donutil téměř všichni hráče trhu věnovat velkou pozornost otázce životního prostředí. Navíc úspěch Tesly dokázal, že je zde vysoká možnost masového zavedení elektromobilů na trh. Společnosti jako BMW, Volkswagen, Renault Group atd. investovali miliardy do rozvoje hybridů či elektromobilů (EV). Potenciální jedničkou na českém trhu je Škoda Auto se svými novými koncepty elektromo-bilů a hybridních automobilů. Společnost se těší velké oblibě po celém světě díky svým vysokým standardům kvality a modernímu designu. Cílem projektu je identifikovat správný způsob rozvoje společnosti v oblasti trhu s EV v České republice.
dc.format 106
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Český trh cs
dc.subject marketingová strategie cs
dc.subject elektromobil cs
dc.subject Škoda Auto cs
dc.subject automobilky cs
dc.subject globalní konku-rence cs
dc.subject Czech market en
dc.subject marketing strategy en
dc.subject electric vehicle en
dc.subject electric car en
dc.subject Škoda Auto en
dc.subject Automakers en
dc.subject global competition en
dc.title Škoda's Marketing Strategy of Penetration the Czech Market with Electric Cars
dc.title.alternative Skoda's Marketing Strategy of Penetration the Czech Market with Electric Cars
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Pechancová, Viera
dc.date.accepted 2017-05-25
dc.description.abstract-translated Nowadays there is rather competitive situation on the international market among Auto producers, which encourages them to find new ways and tools to attract customers. Most of the Automakers chose environment-friendly strategy, based on the ecological situation worldwide. More than that, recent Volkswagen's emission scandal forced almost all players to pay significant attention to the environment question. Furthermore, Tesla's success proved that there is high possibility to introduce electric cars on the mass market. Such corporations as BMW, Volkswagen Group, Renault Group etc. invest billions in develop-ment of hybrids or electric vehicles (EV). One of the potential leader for Czech Market is Škoda Auto with their new concepts of electric and hybrid cars. The company enjoys great popularity around the world due to its high quality standards and modern design. The aim of the project is to identify the correct way of company's development to occupy the part of EV' market in the Czech Republic.
dc.description.department Ústav managementu a marketingu
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing cs
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Economics and Management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 46281
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2017-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
iushkina_2017_dp.pdf 3.088Mb PDF View/Open None
iushkina_2017_op.pdf 949.9Kb PDF View/Open None
iushkina_2017_vp.docx 23.81Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account