Copingové strategie využívané učiteli mateřských škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Copingové strategie využívané učiteli mateřských škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pacholík, Viktor
dc.contributor.author Šajdlerová, Magdalena
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:58:22Z
dc.date.available 2021-07-26T10:58:22Z
dc.date.issued 2020-10-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49681
dc.description.abstract Práce je zaměřena na copingové strategie využívané učiteli mateřských škol. Práce je teoreticko - empirická. Hlavním cílem práce je definovat využívané copingové strategie učiteli mateřských škol. V první části práce jsou představena teoretická východiska dané problematiky. Empirická část shrnuje a interpretuje výsledky provedeného kvantitativního výzkumu. Cílem výzkumu je popsat, jak učitelé mateřských škol přistupují ke stresu plynoucímu z profesních situací. Z výsledků průzkumu vyplynul fakt, že učitelé nejsou skupinou, která se přiklání k tzv. negativním copingovým strategiím a překvapením je, že někteří respondenti neznají pojem duševní hygiena. Z hypotézy bylo zjištěno, že existuje statisticky významný vztah mezi pracovním stresem učitelů MŠ a délkou praxe těchto učitelů. Tato závislost je však velmi slabá.
dc.format 78 s. (94 508 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject stresor cs
dc.subject stres cs
dc.subject coping cs
dc.subject duševní hygiena cs
dc.subject stressor en
dc.subject stress en
dc.subject coping en
dc.subject mental hygiene en
dc.title Copingové strategie využívané učiteli mateřských škol
dc.title.alternative Coping strategies used by kindergarten teachers
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Matušů, Renáta
dc.date.accepted 2021-06-08
dc.description.abstract-translated This thesis focuses on coping strategies for kindergarten and pre-school teachers. It is both a theoretical and empirical work. The main aim is to define what strategies pre-school teachers use for coping with stress. Part 1 presents a theoretical background of coping strategies. The empirical part summarises and interprets the results of quantitative research, the aim of which was to describe how pre-school teachers deal with professional stress. The results show that teachers do not resort to negative coping strategies, and that, rather surprisingly, some were not familiar with the term 'mental hygiene'. The hypothesis confirmed that there is a statistically relevant, though weak, relationship between levels of professional stress and length of work experience.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 57215
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2021-04-29


Files in this item

Files Size Format View Description
šajdlerová_2021_dp.pdf 5.049Mb PDF View/Open None
šajdlerová_2021_op.docx 17.67Kb Unknown View/Open None
šajdlerová_2021_vp.docx 19.06Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account