Verbální a neverbální bezprostřednost učitele ve vztahu k žákovskému učení

DSpace Repository

Language: English čeština 

Verbální a neverbální bezprostřednost učitele ve vztahu k žákovskému učení

Show full item record

Thumbnail
Title: Verbální a neverbální bezprostřednost učitele ve vztahu k žákovskému učení
Author: Matušů, Renáta
ISBN: 978-80-7678-024-8
URI: http://hdl.handle.net/10563/49761
Date: 2017-09-01
Publisher: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Page count: 37 174
Availability: Bez omezení


Abstrakt:

Disertační práce je věnována konceptu interpersonální bezprostřednosti učitele, který je považován za významný prostředek posilování percipovaného učení žáků. Uvedená problematika je nejprve specifikována z hlediska širších souvislostí představujících vztahovou rovinu, v jejímž rámci se uskutečňují zásadní procesy interakce a komunikace mezi učitelem a žákem. V navazující části je pozornost věnována učiteli, jenž svými předpoklady uvedené procesy iniciuje a udává jejich směr i kvalitu. V této souvislosti se dostává do středu zájmu vymezení a uvedení teoretického zázemí konceptu interpersonální bezprostřednosti učitele. Celou teoretickou část uzavírá problematika percipovaného žákovského učení, jež se zejména v zahraničních výzkumech dostává do spojitosti s interpersonální bezprostředností učitelem. Předmětem empirické části je kvantitativní výzkumné šetření. Cílem bylo blíže prozkoumat vztah interpersonální bezprostřednosti učitele s percipovaným učením žáků a analyzovat souvislosti obou jevů s vlastnostmi žáků a učitelů. Výzkum byl orientován do prostředí druhého stupně základních škol, kde byla získána data od 868 žáků a 40 učitelů 6. - 9. tříd. Analýzy dat přinesly několik význačných zjištění, jež jsou diskutována v poslední části disertační práce.

Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
matušů_2021_teze.pdf 2.442Mb PDF View/Open
matušů_2021_dp.pdf 3.659Mb PDF View/Open None
matušů_2021_op.pdf 98.92Kb PDF View/Open None
matušů_2021_vp.pdf 51.92Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account