Environmentální gramotnost jako nástroj prevence rizik

DSpace Repository

Language: English čeština 

Environmentální gramotnost jako nástroj prevence rizik

Show simple item record

dc.contributor.advisor Adam, Matyáš
dc.contributor.author Komínková, Daniela
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:06Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:06Z
dc.date.issued 2021-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50613
dc.description.abstract Tato diplomová práce se věnuje konceptu environmentální gramotnosti a jejímu možnému využití jako nástroje prevence environmentálních rizik. Teoretická část vymezuje současné pojetí environmentální bezpečnosti a její zajišťování; dále představuje zmiňovaný koncept jako vhodný nástroj prevence rizik, dosažitelný skrze environmentální vzdělávání. V praktické části jsou pomocí analytických metod PESTLE a SWOT zmapovány faktory, které ovlivňují vybranou základní školu ZŠ Hutník Veselí nad Moravou a její schopnost vytvářet prostor pro rozvíjení environmentální gramotnosti. Bylo zjištěno, že tento prostor je úspěšně vytvářen, daná škola je schopna produkovat v základu environmentálně gramotné žáky. Výstupem práce je návrh metodické příručky s doporučeními pro rozvoj environmentální gramotnosti žáků základních škol.
dc.format 117
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject environmentální bezpečnost cs
dc.subject environmentální výchova cs
dc.subject environmentální gramotnost cs
dc.subject prevence environmentálních rizik cs
dc.subject řízení environmentálních rizik cs
dc.subject environmental safety en
dc.subject environmental education en
dc.subject environmental literacy en
dc.subject environmental risk prevention en
dc.subject environmental risk management en
dc.title Environmentální gramotnost jako nástroj prevence rizik
dc.title.alternative Environmental Literacy as a Tool for Risk Prevention
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Adamec, Vladimír
dc.date.accepted 2022-05-31
dc.description.abstract-translated This thesis focuses on the concept of environmental literacy and its possible use as a tool for environmental risk prevention. The theoretical part defines the current concept of environmental safety and its provision; furthermore, it presents the concept as a proper risk prevention tool, achievable through environmental education. In the practical part, using the PESTLE and SWOT analytical methods, the factors that influence the selected primary school Hutník Veselí nad Moravou and its ability to create space for the development of environmental literacy are mapped. It was found that this space is successfully created, the school is able to produce basically environmentally literate pupils. The output of the work is a draft methodological manual with recommendations for the development of environmental literacy of primary school pupils.
dc.description.department Ústav krizového řízení
dc.thesis.degree-discipline Rizikové inženýrství cs
dc.thesis.degree-discipline Risk Engineering en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta logistiky a krizového řízení cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Logistics and Crisis Management en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Bezpečnost společnosti cs
dc.identifier.stag 62160
dc.date.submitted 2022-05-06


Files in this item

Files Size Format View Description
komínková_2022_dp.pdf 2.086Mb PDF View/Open None
komínková_2022_op.pdf 235.8Kb PDF View/Open None
komínková_2022_vp.pdf 220.4Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account