Vnímání stresu u žáků v kontextu sociálního začlenění

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vnímání stresu u žáků v kontextu sociálního začlenění

Show full item record

No preview available
Title: Vnímání stresu u žáků v kontextu sociálního začlenění
Author: Tomšejová, Kateřina
Advisor: Hrbáčková, Karla
Abstract: Diplomová práce se zaobírá vnímáním stresu u žáků základních škol v kontextu sociálního začlenění. V teoretické části práce je vymezena problematika stresu, sociálních vztahů žáků, začlenění v třídním kolektivu a sebehodnocení. Empirická část práce se zaměřila na verifikaci souvislostí mezi přijetím žáků v kolektivu, vnímaným stresem a sebehodnocením. Zkoumali jsme genderové rozdíly ve vnímání stresu žáků a též v sebehodnocení. Kvantitativní výzkum byl realizován na pěti základních školách v Jihomoravském kraji prostřednictvím dotazníkového šetření. Do výzkumného šetření se souhrnně zapojilo 473 žáků ve věku 11 až 16 let. Analýza prokázala souvislost mezi faktory vnímaného stresu a přijetím v třídním kolektivu. Souvislost byla shledána rovněž mezi přijetím v kolektivu třídy a sebehodnocením žáků ve všech dimenzích.
URI: http://hdl.handle.net/10563/50639
Date: 2022-01-12
Availability: Bez omezení
Department: Ústav pedagogických věd
Discipline: Sociální pedagogika
Grade for thesis and defense: A 60744


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
tomšejová_2022_dp.pdf 2.504Mb PDF View/Open None
tomšejová_2022_op.docx 16.40Kb Unknown View/Open None
tomšejová_2022_vp.docx 17.62Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account