Vnímání stresu u žáků v kontextu sociálního začlenění

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vnímání stresu u žáků v kontextu sociálního začlenění

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Tomšejová, Kateřina
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:07Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:07Z
dc.date.issued 2022-01-12
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50639
dc.description.abstract Diplomová práce se zaobírá vnímáním stresu u žáků základních škol v kontextu sociálního začlenění. V teoretické části práce je vymezena problematika stresu, sociálních vztahů žáků, začlenění v třídním kolektivu a sebehodnocení. Empirická část práce se zaměřila na verifikaci souvislostí mezi přijetím žáků v kolektivu, vnímaným stresem a sebehodnocením. Zkoumali jsme genderové rozdíly ve vnímání stresu žáků a též v sebehodnocení. Kvantitativní výzkum byl realizován na pěti základních školách v Jihomoravském kraji prostřednictvím dotazníkového šetření. Do výzkumného šetření se souhrnně zapojilo 473 žáků ve věku 11 až 16 let. Analýza prokázala souvislost mezi faktory vnímaného stresu a přijetím v třídním kolektivu. Souvislost byla shledána rovněž mezi přijetím v kolektivu třídy a sebehodnocením žáků ve všech dimenzích.
dc.format 106 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject stres cs
dc.subject školní stres cs
dc.subject klima třídy cs
dc.subject sociální začlenění v kolektivu třídy cs
dc.subject sociální vztahy ve třídním kolektivu cs
dc.subject sebehodnocení cs
dc.subject pubescence cs
dc.subject stress en
dc.subject school stress en
dc.subject classroom climate en
dc.subject social inclusion in the class team en
dc.subject social relations in the class team en
dc.subject self-esteem en
dc.subject pubescence en
dc.title Vnímání stresu u žáků v kontextu sociálního začlenění
dc.title.alternative The Perception of Stress in Pupils in the Context of Social Inclusion
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Suchánková, Eliška
dc.date.accepted 2022-05-20
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with the perception of stress in primary school pupils in the context of social inclusion. The theoretical part of the thesis defines the issues of stress, social relationships of students and also inclusion in the class team and self-esteem. The empirical part of the work focused on the verification of the relationship between the acceptance of students in the team, perceived stress and self-esteem. We examined gender differences in students' perceptions of stress and also in self-esteem. This quantitative research was carried out at five primary schools in the South Moravian Region through a questionnaire survey. To the research total of 473 pupils aged 11 to 16 participated in the survey. The analysis showed a connection between the factors of perceived stress and acceptance in the class team. There was also found a connection between admission to the class team and pupils' self-esteem in all dimensions.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 60744
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2022-04-22


Files in this item

Files Size Format View Description
tomšejová_2022_dp.pdf 2.504Mb PDF View/Open None
tomšejová_2022_op.docx 16.40Kb Unknown View/Open None
tomšejová_2022_vp.docx 17.62Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account