Analýza narativních schopností žáků na počátku školní docházky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Analýza narativních schopností žáků na počátku školní docházky

Show full item record

No preview available
Title: Analýza narativních schopností žáků na počátku školní docházky
Author: Nevařilová, Simona
Advisor: Navrátilová, Hana
Abstract: Diplomová práce se zabývá analýzou narativních schopností žáků na počátku školní docházky. Cílem práce bylo zjistit úroveň narativních schopností žáků na počátku školní docházky při samostatném vyprávění příběhu. Už při zápisu do první třídy by děti měly být schopny povyprávět nějaký příběh či pohádku. Na počátku školní docházky by tedy žáci měli disponovat určitou úrovní narativních schopností, a proto byla hlavním zaměřením práce podrobnější analýza dětmi vyprodukovaných narativ. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část je zaměřena na sumarizaci teoretických poznatků o vývoji dětského jazykového poznávání, vývoji narativních schopností a vztahu předčítání rodičů dětem k jejich vypravěčským schopnostem. V části výzkumné jsou prezentována zjištění výzkumu, který byl realizován s dětmi prostřednictvím testu produkce příběhu a s jejich rodiči prostřednictvím dotazníku. V závěru práce jsou interpretovány výsledky a limity výzkumu.
URI: http://hdl.handle.net/10563/50668
Date: 2021-10-11
Availability: Bez omezení
Department: Ústav školní pedagogiky
Discipline: Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Grade for thesis and defense: A 60140


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
nevařilová_2022_dp.pdf 1.615Mb PDF View/Open None
nevařilová_2022_op.pdf 352.2Kb PDF View/Open None
nevařilová_2022_vp.pdf 354.3Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account