Identifikace přístupu učitele prvního stupně ZŠ k žákovským problémům

DSpace Repository

Language: English čeština 

Identifikace přístupu učitele prvního stupně ZŠ k žákovským problémům

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pacholík, Viktor
dc.contributor.author Hašpicová, Monika
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:22Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:22Z
dc.date.issued 2021-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50970
dc.description.abstract Diplomová práce teoreticko-empirického charakteru se zabývá identifikací přístupu učitele prvního stupně základní školy k žákovským problémům. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část je zaměřena na vymezení terminologie a teoretických východisek z oblastí osobních problémů žáků na prvním stupni základní školy, možností jejich řešení učitelem a naplňování učitelovy poradenské role při řešení osobních problémů žáků. Cílem výzkumu je zjistit, jak učitel přistupuje k osobním problémům žáků. V empirické části jsou prezentována zjištění kvalitativně orientovaného výzkumu, který byl realizován prostřednictvím interview s učiteli a se školními psycholožkami. Výsledky odkryly kaskádovitý model řešení žákova osobního problému, jenž zahrnuje postupné kroky, jako je skládání mozaiky, soukromý rozhovor s žákem, rozprava s rodiči a pomoc odborníka.
dc.format 95 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Role poradce a podporovatele cs
dc.subject sociální opora cs
dc.subject osobní problémy žáků cs
dc.subject Role of counsellor and supporter en
dc.subject social support en
dc.subject personal problems of pupils en
dc.title Identifikace přístupu učitele prvního stupně ZŠ k žákovským problémům
dc.title.alternative Identification of the Primary School Teacher´s Approach to Pupil´s Problems
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Lukášová, Hana
dc.date.accepted 2022-05-25
dc.description.abstract-translated The theoretical and empirical diploma thesis deals with the identification of the primary school teacher's approach to pupils' problems. It consists of two main parts. The theoretical part focuses on establishing terminology and theoretical premises in the field of primary school pupils' personal problems, the possibility of solving such problems by a teacher and the fulfilment of the teacher's counselling role when dealing with pupils' personal problems. The aim of this research is to find out how the teacher approaches pupils' personal problems. In its empirical part, the thesis presents the findings of qualitative research carried out using interviews with teachers and school psychologists. The results reveal a cascade model of dealing with the pupil's personal problem, which involves gradual steps such as "piecing the puzzle", private interview with the pupil, discussion with the parents and expert assistance.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 60124
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2022-04-20


Files in this item

Files Size Format View Description
hašpicová_2022_dp.pdf 2.214Mb PDF View/Open None
hašpicová_2022_op.pdf 352.4Kb PDF View/Open None
hašpicová_2022_vp.pdf 357.2Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account