Inkluze v předškolním vzdělávání z pohledu učitelů a asistentů pedagoga

DSpace Repository

Language: English čeština 

Inkluze v předškolním vzdělávání z pohledu učitelů a asistentů pedagoga

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Bučková, Eliška
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:12Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:12Z
dc.date.issued 2023-01-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52677
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním v mateřské škole z pohledu učitelů a asistentů pedagoga. V teoretické části vymezujeme pojmy jako inkluzivní vzdělávání, popisujeme spolupráci mateřských škol rámci inkluzivního vzdělávání, dále dítě se speciálně vzdělávacími potřebami, podpůrná opatření a v neposlední řadě pedagoga, asistenta pedagoga a jejich vzájemnou spolupráci. Praktická část se skládá z kvalitativního výzkumu, kde zhodnocujeme přínos inkluzivního vzdělávání z pohledu učitelů a asistentů pedagoga. Následně zjišťujeme, jaký přínos má inkluzivní vzdělávání z pohledu učitelů a asistentů pedagoga pro intaktní děti a děti se speciálně vzdělávacími potřebami. Data byla zpracována pomocí zakotvené teorie a na základě získaných dat navrhujeme opatření, která by následně mohla být využita v praxi.
dc.format 77 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject inkluzivní vzdělávání cs
dc.subject učitel cs
dc.subject asistent pedagoga cs
dc.subject mateřská škola cs
dc.subject intaktní dítě cs
dc.subject dítě se speciálně vzdělávacími potřebami cs
dc.subject inclusive education en
dc.subject teacher en
dc.subject teaching assistant en
dc.subject kindergarten en
dc.subject intact child en
dc.subject child with special educational needs en
dc.title Inkluze v předškolním vzdělávání z pohledu učitelů a asistentů pedagoga
dc.title.alternative Inclusion in Preschool Education from the Perspective of Teachers and Teaching Assistants
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Suchánková, Eliška
dc.date.accepted 2023-05-16
dc.description.abstract-translated The thesis deals with inclusive education in kindergarten from the perspective of teachers and teaching assistants. In the theoretical part we define concepts such as inclusive education, describe the cooperation of kindergartens within inclusive education, a child with special educational needs, support measures and last but not least the teacher, teaching assistant and their cooperation. The practical part consists of qualitative research where we evaluate the contribution of inclusive education from the perspective of the teachers and the teaching assistants. We then investigate the benefits of inclusive education from the perspective of teachers and teaching assistants for intact children and children with special educational needs. The data was processed using grounded theory and based on the data we propose measures that could subsequently be used in practice.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 64507
dc.date.submitted 2023-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
bučková_2023_dp.pdf 1.234Mb PDF View/Open None
bučková_2023_op.docx 17.58Kb Unknown View/Open None
bučková_2023_vp.docx 19.64Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account