Využití metod umělé inteligence pro řešení populárních mobilních her

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využití metod umělé inteligence pro řešení populárních mobilních her

Show simple item record

dc.contributor.advisor Viktorin, Adam
dc.contributor.author Záruba, Lukáš
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:15:51Z
dc.date.available 2024-07-23T13:15:51Z
dc.date.issued 2023-11-05
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/54975
dc.description.abstract Bakalářská práce zkoumá využití metod umělé inteligence (AI) pro řešení populárních mo-bilních her. Cílem práce je analyzovat a implementovat vybrané metody AI na vybrané mo-bilní hry. Teoretická část práce se zabývá stručným popisem historie AI a rozsáhlejším popisem me-tod AI pro řešení mobilních her, jako jsou neuronové sítě, posilující učení a genetické algo-ritmy. Následuje popis možností a limitů AI v mobilních hrách a etické aspekty. Praktická část stručně popisuje hry Flappy Bird a Snake a jejich herní principy. Implemen-taci NEAT algoritmu a metody Q-learningu včetně popisu herního prostředí a parametrů učení hry Flappy Bird a Snake. Testování implementace, kde je popis, jak metody fungují v jednotlivých hrách, a nakonec analýza výsledků ve formě grafů a statistik v terminálu.
dc.format 96
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Umělá inteligence cs
dc.subject mobilní hry cs
dc.subject NEAT algoritmus cs
dc.subject Q-learning cs
dc.subject Flappy Bird cs
dc.subject Snake cs
dc.subject Artificial intelligence en
dc.subject mobile games en
dc.subject NEAT algorithm en
dc.subject Q-learning en
dc.subject Flappy Bird en
dc.subject Snake en
dc.title Využití metod umělé inteligence pro řešení populárních mobilních her
dc.title.alternative Artificial Intelligence Methods for Solving Popular Mobile Games
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Kadavý, Tomáš
dc.date.accepted 2024-06-04
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis explores the application of artificial intelligence methods for solving popular mobile games. The aim of the thesis is to analyze and implement selected AI met-hods on specific mobile games. The theoretical part of the thesis provides a brief overview of the history of AI, followed by a more detailed description of AI methods for solving mobile games, such as neural networks, reinforcement learning, and genetic algorithms. The possibilites and limitations of AI in mobile games and the ethical aspects are also discussed. The practical part briefly describes the games Flappy Bird and Snake, along with their ga-meplay principles. It then delves into the implementation of the NEAT algorithm and the Q-learning method, including a description of the game environment and learning parame-ters for both Flappy Bird and Snake. The implementation is tested, and the methods functionality in each game is explained. Finally, the results are analyzed and presented in the form of graphs and statistics in the terminal.
dc.description.department Ústav informatiky a umělé inteligence
dc.thesis.degree-discipline Softwarové inženýrství cs
dc.thesis.degree-discipline Software Engineering en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Softwarové inženýrství cs
dc.thesis.degree-program Software Engineering en
dc.identifier.stag 66918
dc.date.submitted 2024-05-13


Files in this item

Files Size Format View Description
záruba_2024_dp.pdf 3.097Mb PDF View/Open None
záruba_2024_op.pdf 183.6Kb PDF View/Open None
záruba_2024_vp.pdf 154.4Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account