Spolupráce rodičů žáků cizinců se základní školou

DSpace Repository

Language: English čeština 

Spolupráce rodičů žáků cizinců se základní školou

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrů Puhrová, Barbora
dc.contributor.author Novosádová, Klára
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:01Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:01Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55200
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce rodičů cizinců se základní školou. Cílem práce je popsat, jakým způsobem probíhá spolupráce během školního roku i při nástupu žáků cizinců do základní školy, dále má odhalit, jaké aspekty vstupují do této spolupráce a jaké mají představy o spolupráci rodiče i učitelé 1. stupně. Teoretická část vychází z inkluzivního vzdělávání, které se týká žáků cizinců, jelikož jsou řazeni do žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Vymezuje se zde pojem žák cizinec a to, jak probíhá školní adaptace žáků cizinců, která může být ovlivněna psychickou i sociální stránkou žáka. Důležitou částí je zde spolupráce rodičů cizinců se školou, která může být v určitých aspektech specifická. Jelikož spolupráce stojí hlavně na komunikaci mezi rodiči a školou, je zde tento pojem také definován a prolíná se také s interkulturní komunikací ve vzdělávání. Výzkumné šetření bylo realizováno prostřednictvím 11 polostrukturovaných rozhovorů s rodiči cizinci i učiteli 1. stupně základní školy. Výsledky ukázaly, že nejvýznamněji probíhá komunikace jako dostatečná forma spolupráce mezi rodiči a učiteli. Spolupráce je nejvíce ovlivněna jazykovou bariérou a zájmem rodičů o vzdělávání.
dc.format 93 s. (225 235 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Inkluzivní vzdělávání cs
dc.subject žák cizinec cs
dc.subject školní adaptace cs
dc.subject specifika spolupráce s rodiči cizinci cs
dc.subject interkulturní komunikace cs
dc.subject inclusive education en
dc.subject foreign pupil en
dc.subject school adaptation en
dc.subject specifics of cooperation with foreign parents en
dc.subject intercultural communication en
dc.title Spolupráce rodičů žáků cizinců se základní školou
dc.title.alternative Foreign Pupils Parents' Cooperation with Primary School
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Plisková, Barbora
dc.date.accepted 2024-05-14
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with the issue of cooperation between parents of foreigners and elementary schools. The aim of the thesis is to describe how cooperation takes place during the school year and when foreign students enter elementary school, and to reveal what aspects enter into this cooperation and what ideas parents and first-grade teachers have about cooperation. The theoretical part is based on inclusive education, which concerns foreign students, as they are classified as students with special educational needs. The concept of a foreign student is defined here and how the school adaptation of foreign students takes place, which can be influenced by the psychological and social side of the student. An important part here is the cooperation of parents of foreigners with the school, which can be specific in certain aspects. Since cooperation is mainly based on communication between parents and school, this term is also defined here and is also intertwined with intercultural communication in education. The research was carried out through 11 semi-structured interviews with foreign parents and primary school teachers. The results showed that communication takes place most significantly as a sufficient form of cooperation between parents and teachers. Cooperation is most influenced by the language barrier and parents' interest in education.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67588
dc.date.submitted 2024-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
novosádová_2024_dp.pdf 2.434Mb PDF View/Open None
novosádová_2024_op.docx 26.55Kb Unknown View/Open None
novosádová_2024_vp.docx 25.56Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account