Pojetí výuky učitelů ve vybraných alternativních školách

DSpace Repository

Language: English čeština 

Pojetí výuky učitelů ve vybraných alternativních školách

Show simple item record

dc.contributor.advisor Janíková, Marcela
dc.contributor.author Martinů, Johana
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:04Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:04Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55259
dc.description.abstract Předkládaná diplomová práce se zabývá pojetím výuky učitelů, kteří působí v alternativních školách. Charakter práce je teoreticko-empirický. Teoretická část vymezuje pojem alternativní škola, zabývá se historií a příčinou vzniku alternativních škol a uvádí jednotlivé typy škol spadající pod uvedené označení. Poté se věnuje pojmu učitelovo pojetí výuky, jeho struktuře v podobě jednotlivých složek a doposud realizovaným výzkumům v souvislosti s problematikou učitelova pojetí výuky. Následuje praktická část, jejímž cílem je zjistit pojetí výuky učitelů vybraných alternativních škol. Metody použité pro kvalitativně orientovaný výzkum jsou rozhovor a technika nedokončených vět. Výsledky ukazují charakter pojetí výuky učitelů vybraných alternativních škol, která jsou specifická zejména zájmem o žáky, respektujícím přístupem k nim a určitou mírou poskytované svobody v oblasti učení. Bylo zjištěno, že uvedené charakteristiky se promítají do všech složek pojetí výuky učitelů. Závěrečná část práce uvádí přínos výsledků pro praxi učitelů 1. stupně základní školy.
dc.format 85 s. (166 409 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject učitelovo pojetí výuky cs
dc.subject učitelovo pedagogické myšlení cs
dc.subject výukové strategie cs
dc.subject reformní pedagogika cs
dc.subject alternativní škola cs
dc.subject teacher's belief of lesson en
dc.subject teacher's pedagogical thinking en
dc.subject instructional strategies en
dc.subject reform pedagogy en
dc.subject alternative education en
dc.title Pojetí výuky učitelů ve vybraných alternativních školách
dc.title.alternative Teachers' Beliefs of Lesson in Selected Alternative Education
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Najvar, Petr
dc.date.accepted 2024-05-17
dc.description.abstract-translated The presented Master's thesis deals with the concept of teachers' beliefs of lesson, who work in sphere of alternative education. The character of thesis is theoretical-empirical. The theoretical part defines the concept of alternative education, deals with the history and cause of the creation of alternative education and lists the different types of schools falling under that designation. Furthermore, it deals with the concept of the teacher's belief of lesson, its structure in the form of individual components and the conducted research associated with the teacher's belief of lesson. Following part of the thesis is the empirical part with the aim to find out teachers' beliefs of lesson in the selected alternative education. The methods used for qualitative research are the interview and incomplete sentence technique. The results show the character of teachers' beliefs of lesson in selected alternative education, which are specific especially for the interest in student, respectful approach to them and a certain degree of freedom to learn. It was proved that the mentioned characteristics are reflected in all components of the teachers' beliefs of lesson. The final part of the thesis presents the contribution of the results to the practise of primary school teachers.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67568
dc.date.submitted 2024-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
martinů_2024_dp.pdf 1.476Mb PDF View/Open None
martinů_2024_op.docx 28.22Kb Unknown View/Open None
martinů_2024_vp.docx 28.37Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account