Vývoj Unity assetu pro automatické generování bludišť

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vývoj Unity assetu pro automatické generování bludišť

Show full item record

No preview available
Title: Vývoj Unity assetu pro automatické generování bludišť
Author: Mikeska, Mikuláš
Advisor: Vogeltanz, Tomáš
Abstract: Cílem této diplomové práce je návrh a implementace nástroje pro generování bludišť v herním enginu Unity, který umožňuje tvorbu různých typů bludišť pro počítačové hry. Nástroj podporuje generování bludišť s více patry a obsahuje editační režim pro manuální úpravy zdí a také minimapu pro orientaci hráče v prostředí. Teoretická část se věnuje herním enginům Unity, Unreal Engine a Godot, popisuje jejich rozdíly. Dále objasňuje rozdíl mezi labyrintem a bludištěm a popisuje vlastnosti perfektního bludiště. Součástí této části je také analýza různých algoritmů pro generování bludišť, včetně jejich výhod a nevýhod. Praktická část se zaměřuje na vývoj nástroje v Unity, testování výkonu algoritmů a porovnání jejich efektivity. Nástroj umožňuje generování bludišť náhodně nebo na základě obrázku, podporuje čtvercové i hexagonové mřížky, kontrolu propojenosti buněk a ověření řešitelnosti bludiště. Kromě toho obsahuje vlastní shader a využívá dynamické zobrazení bludiště pomocí chunků.
URI: http://hdl.handle.net/10563/57730
Date: 2024-10-27
Availability: Bez omezení
Department: Ústav informatiky a umělé inteligence
Discipline: Softwarové inženýrství


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account