Vývoj Unity assetu pro automatické generování bludišť

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vývoj Unity assetu pro automatické generování bludišť

Show simple item record

dc.contributor.advisor Vogeltanz, Tomáš
dc.contributor.author Mikeska, Mikuláš
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:50Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:50Z
dc.date.issued 2024-10-27
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57730
dc.description.abstract Cílem této diplomové práce je návrh a implementace nástroje pro generování bludišť v herním enginu Unity, který umožňuje tvorbu různých typů bludišť pro počítačové hry. Nástroj podporuje generování bludišť s více patry a obsahuje editační režim pro manuální úpravy zdí a také minimapu pro orientaci hráče v prostředí. Teoretická část se věnuje herním enginům Unity, Unreal Engine a Godot, popisuje jejich rozdíly. Dále objasňuje rozdíl mezi labyrintem a bludištěm a popisuje vlastnosti perfektního bludiště. Součástí této části je také analýza různých algoritmů pro generování bludišť, včetně jejich výhod a nevýhod. Praktická část se zaměřuje na vývoj nástroje v Unity, testování výkonu algoritmů a porovnání jejich efektivity. Nástroj umožňuje generování bludišť náhodně nebo na základě obrázku, podporuje čtvercové i hexagonové mřížky, kontrolu propojenosti buněk a ověření řešitelnosti bludiště. Kromě toho obsahuje vlastní shader a využívá dynamické zobrazení bludiště pomocí chunků.
dc.format 99
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject generování bludišť cs
dc.subject Unity cs
dc.subject algoritmy cs
dc.subject editační režim cs
dc.subject maze generation en
dc.subject Unity en
dc.subject algorithms en
dc.subject edit mode en
dc.title Vývoj Unity assetu pro automatické generování bludišť
dc.title.alternative Development of a Unity Asset for Automatic Maze Generation
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Peša, Radim
dc.date.accepted 2025-06-18
dc.description.abstract-translated The aim of this thesis is to design and implement a maze generation tool within the Unity game engine that enables the creation of various types of mazes for computer games. The tool supports multi-level maze generation, includes an editing mode for manual wall adjustments, and also features a minimap to help the player navigate the environment. The theoretical part focuses on game engines such as Unity, Unreal Engine, and Godot, and describes their differences. It also explains the distinction between a labyrinth and a maze, and outlines the characteristics of a perfect maze. This section includes an analysis of various maze generation algorithms, along with their advantages and disadvantages.The practical part is dedicated to the development of the tool in Unity, including performance testing of the algorithms and comparison of their efficiency. The tool supports random maze generation or generation based on an image, and it accommodates both square and hexagonal grids. It also includes connectivity checks and solvability validation to ensure that the generated maze can always be completed. Additionally, the tool features a custom shader and utilizes dynamic maze rendering using chunks.
dc.description.department Ústav informatiky a umělé inteligence
dc.thesis.degree-discipline Softwarové inženýrství cs
dc.thesis.degree-discipline Software Engineering en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Informační technologie cs
dc.thesis.degree-program Information Technologies en
dc.identifier.stag 70128
dc.date.submitted 2025-05-14


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account