Environmentální výchova ve školní družině
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Havrlantová, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T09:49:01Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T09:49:01Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/10959
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce je zaměřena na environmentální výchovu ve školní družině. V teoretické části se nejprve zabývám environmentální výchovou jako takovou. Podrobněji se zaměřuji na environmentální výchovu realizovanou v rámci základní školy a také charakterizuji školní družinu jako zařízení zajišťující výchovu mimo vyučování. Dále popisuji projekt Svět kolem nás, který se zabývá vybranými tématy environmentální výchovy. Praktická část je věnována výzkumu vlivu projektu Svět kolem nás na vědomosti žáků z oblasti environmentální výchovy, na povědomí o správném a nesprávném chování vůči životnímu prostředí a na povědomí o činnostech člověka ovlivňujících životní prostředí. |
cs |
dc.format |
81 s., 21 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
3351634 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
environmentální výchova
|
cs |
dc.subject |
ekologická výchova
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
školní družina
|
cs |
dc.subject |
projekt
|
cs |
dc.subject |
environmental education
|
en |
dc.subject |
ecological education
|
en |
dc.subject |
primary school
|
en |
dc.subject |
school club
|
en |
dc.subject |
project
|
en |
dc.title |
Environmentální výchova ve školní družině |
cs |
dc.title.alternative |
Environmental education in a school club |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2009-06-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis is focused on environmental education in a school club. In the theoretical part of the first I deal with environmental education as such. In more detail is focused on environmental education implemented in primary schools and also characterized the school club as a retinue of equipment to ensure education out of school hours. Next I describe the project World around us, where I deal with selected topics environmental education. The practical part is devoted to research the impact of the project World around us in the knowledge of pupils in the field of environmental education, awareness of right and wrong behavior to the environment and the awareness of human activities affecting the environment. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
11396
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-12 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account