Genderové stereotypy v reklamě - odraz Goffmanovy studie v současné reklamě

DSpace Repository

Login

Language: English čeština 

Genderové stereotypy v reklamě - odraz Goffmanovy studie v současné reklamě

Show full item record

No preview available
Title: Genderové stereotypy v reklamě - odraz Goffmanovy studie v současné reklamě
Author: Maňasová, Silvie
Advisor: Atcheson, Hana
Abstract: Bakalářská práce se zaměřuje na identifikaci stereotypních genderových reprezentací v současné české tištené reklamě. Základním teoretickým východiskem pro tuto práci je studie E. Goffmana z roku 1979, která se věnuje způsobu, jakým reklamy vyjadřují nerovné postavení mužů a žen a jejich status a v sociální hierachii. Byla provedena obsahová analýza 300 náhodně vybraných reklam z českých lifestylových magazínů, která měla za úkol změřit množství jednotlivých kategorií popsané E.Goffmanem. Dále byla na názorných ukázkách okomentována jednotlivá stereotypní zobrazení můžu a žen a porovnána s Goffmanovými závěry. Výsledky analýzy ukázaly, že ikdyž jsou některé genderové stereotypy výrazně na ústupu, reprezentace žen v české reklamě je stále závislá na tradičních a negativních stereotypních představách. Bylo zjištěno, že česká reklama do jisté míry reflektuje pozitivní posun v genderových rolích, nicméně stereotypy popsané E.Goffman před více než třiceti lety jsou stále aktuální a hojně využívané.
URI: http://hdl.handle.net/10563/11161
Date: 2010-05-07
Availability: Bez omezení
Department: Ústav anglistiky a amerikanistiky
Discipline: Anglický jazyk pro manažerskou praxi
Grade for thesis and defense: A 13895


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
maňasová_2010_bp.pdf 2.711Mb PDF View/Open
maňasová_2010_vp.doc 48.5Kb Microsoft Word View/Open
maňasová_2010_op.doc 46.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account