Vzdělávání řídících pracovníků ve školství

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vzdělávání řídících pracovníků ve školství

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chudý, Štefan
dc.contributor.author Kučeříková, Pavla
dc.date.accessioned 2010-07-19T00:27:51Z
dc.date.available 2010-07-19T00:27:51Z
dc.date.issued 2010-04-28
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/11725
dc.description.abstract Diplomová práce se zaměřuje na manažerské dovednosti řídících pracovníků ve školství a jejich rozvoj formou dalšího vzdělávání. Ředitel školy je manažer a jeho kvality určuje a řada vnitřních a vnějších vlivů. Odborná kvalifikace manažera je dnes nemyslitel-ná bez celoživotního učení a vzdělávání. V současné době je potřebné zvládnout mimo jiné novou kategorii řízení - management změn, zefektivnit řízení, transformovat firemní kul-turu, konkurenceschopnost, motivaci. Do vzdělávacích programů ředitelů škol je zařazo-váno takzvané funkční vzdělávání stávajících a pretendujících ředitelů škol. Bez tohoto vzdělávání se v řízení škol velmi často uplatňuje intuice, ředitelé kopírují modely řízení, které již neodpovídají dnešní realitě. Právě žádoucí modely řídících postupů na kvalitním teoretickém základě je možné si osvojit systematickou dlouhodobější průpravou, která je založena na propojení teorie a praxe. Cílem diplomové práce je zjistit rezervy v oblasti řízení ředitelů středních škol, specifikovat jejich další vzdělávací potřeby. Klíčové posta-vení má motivace, bez níž nelze dosáhnout žádaných výsledků. Teoretická část diplomové práce vychází z odborné literatury a dalších dostupných zdrojů, praktická část je založena na získaní dat z polostrukturovaných rozhovorů, dotazníků a jejich analýze. Cílem této diplomové práce je poskytnou aktuální ucelený obraz dalšího vzdělávání manažerů ve školství. Ukázat, jak se tento obraz odráží v názorech ředitelů středních škol na další vzdě-lávání a zviditelnit jejich vzdělávací potřeby. cs
dc.format 132 s. cs
dc.format.extent 3424359 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject školský management cs
dc.subject ředitel střední školy cs
dc.subject manažerské dovednosti řídících pracovníků ve školství cs
dc.subject kompetence cs
dc.subject motivace cs
dc.subject další vzdělávání pedagogických pracovníků cs
dc.subject school management en
dc.subject the director of secondary school en
dc.subject the managerial skills of managers in the education en
dc.subject school competence en
dc.subject motivation en
dc.subject training of teachers en
dc.title Vzdělávání řídících pracovníků ve školství cs
dc.title.alternative Executive Staff Training in Education en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Novotná, Jarmila
dc.date.accepted 2010-06-08
dc.description.abstract-translated This thesis focuses on the managerial skills of managers in the education and development through continuing education. The headteacher is the manager and determines the quality and range of internal and external influences. Professional qualifications of a present manager today is inconceivable without the lifelong learning and education. Currently, it is necessary to cope with, inter alia, a new category management - change management, streamline management, transforming business culture, competitiveness and motivation. The part of educational programs for school principals is so called functional training of present school headmasters. Without this training in school management often applying intuition, the directors follow the model of governance, which no longer correspond to today's realities. Just desirable models of management practises on quality theoretical grounds are able to be mastered by systematic long term lessons, which is based on linking theory and practice. The thesis aims to establish reserves in the area of directors of secondary schools, further specify their learning needs. There is key position of motivation because it is necessarry to get desired results. The theoretical part of this thesis is based on literature and other available resources, the practical part is based on obtaining data from interviews, questionnaires and their analysis. The aim of this thesis is to provide a comprehensive picture of the actual training of managers in education. The next important aim of this thesis is to show how this image reflects the views of the secondary school directors for their futher education and to highlight their learning needs. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 14000
dc.date.assigned 2010-01-12
utb.result.grade B
local.subject manažerské vzdělávání cs
local.subject managerial education en


Files in this item

Files Size Format View
kučeříková_2010_dp.pdf 3.265Mb PDF View/Open
kučeříková_2010_vp.doc 51.5Kb Microsoft Word View/Open
kučeříková_2010_op.doc 68Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account