Genderové rozdíly předškolních dětí ve hře

DSpace Repository

Language: English čeština 

Genderové rozdíly předškolních dětí ve hře

Show simple item record

dc.contributor.advisor Zajitzová, Eliška
dc.contributor.author Šimiková, Jana
dc.date.accessioned 2012-03-09T11:50:20Z
dc.date.available 2012-03-09T11:50:20Z
dc.date.issued 2011-05-05
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/15681
dc.description.abstract Teoretická část této bakalářské práce pojednává o genderových rozdílech u dětí předškolního věku a o tom, jak se děti během tohoto věku vyvíjejí v myšlení, pozornosti, řeči, citech či v představách a fantaziích. Zmíněno je také to, jaký význam na jejich identifikaci s příslušnou rolí mají rodinní příslušníci, zaměstnanci mateřských škol nebo jejich vrstevníci. Dále jsou zde uvedeny rozdíly v jednotlivých hrách, činnostech, chování, ve výběru kamarádů i v komunikaci. Teoretickou část uzavírá seznámení se s fenoménem "in group", "out group", jenž se v tomto věku velice často vyskytuje a děti si pomocí něj posilují vzájemnou identifikaci a chování. Praktická část práce obsahuje výsledky pozorování hry chlapců a dívek ve věku od 3 do 6 let ve dvou mateřských školách. Pomocí metody pozorování jsou zde nastíněny základní odlišnosti v hrách obou pohlaví, jak v interiéru, tak také v exteriéru. Výzkum pozorováním je současně doplněn o dotazníkové šetření, které jej rozšiřuje o nové poznatky. cs
dc.format 60 s. cs
dc.format.extent 1391002 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Dítě cs
dc.subject gender cs
dc.subject rod cs
dc.subject genderová role cs
dc.subject rodová role cs
dc.subject mateřská škola cs
dc.subject předškolní věk cs
dc.subject hra cs
dc.subject hračka cs
dc.subject předškolní výchova cs
dc.subject myšlení cs
dc.subject pozornost cs
dc.subject představy cs
dc.subject fantazie cs
dc.subject city cs
dc.subject stereotyp cs
dc.subject rodina cs
dc.subject vrstevníci cs
dc.subject prostředí cs
dc.subject fenomén "in group" cs
dc.subject "out group" cs
dc.subject interiér cs
dc.subject exteriér cs
dc.subject emoce cs
dc.subject Child en
dc.subject gender en
dc.subject gender role en
dc.subject nursery school en
dc.subject preschool age en
dc.subject game en
dc.subject toy en
dc.subject preschool education en
dc.subject thinking en
dc.subject attention en
dc.subject imagination en
dc.subject fantasy en
dc.subject feelings en
dc.subject stereotype en
dc.subject family en
dc.subject peers en
dc.subject environment en
dc.subject "in group" en
dc.subject "out group" phenomenon en
dc.subject interior en
dc.subject exterior en
dc.subject emotions en
dc.title Genderové rozdíly předškolních dětí ve hře cs
dc.title.alternative The Preschool Children's Gender Differences in the Field of Game en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Jakešová, Jitka
dc.date.accepted 2011-06-13
dc.description.abstract-translated The theoretical part of this bachelor thesis deals with preschool children's gender differences and with the development of thinking, attention, speech, emotion, as well as of imagination and fantasy during this stage of evolution. The importace of children's relatives, staff in a nursery school and of their peers for the identification with an appropriate status is also mentioned. The differences in particular games, activities, manners, in choosing of friends and in communication is introduced as the next topic. The theoretical part is enclosed with the presentation of a "in group", "out group" phenomenon that is characteristic for this period of development and that helps children to reinforce their mutual identification and behaviour. The practical part involves results of the observation which has been done in two nursery schools where various games of children from three to six years were monitored. Through the use of method of the observation of the basic differences in games are outlined; this deals with an interior as well as with an exterior.The research on observation is simultaneously completed with a questionnaire investigation that extends the observation with new knowledge. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/101 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 19470
dc.date.assigned 2011-01-20
utb.result.grade B


Files in this item

Files Size Format View
šimiková_2011_bp.pdf 1.326Mb PDF View/Open
šimiková_2011_vp.doc 49.5Kb Microsoft Word View/Open
šimiková_2011_op.doc 50Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account