Hra jako prostředek motorického rozvoje osobnosti dítěte předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Hra jako prostředek motorického rozvoje osobnosti dítěte předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Masariková, Anna
dc.contributor.author Řádková, Ilona
dc.date.accessioned 2012-03-09T23:11:33Z
dc.date.available 2012-03-09T23:11:33Z
dc.date.issued 2011-04-27
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/16528
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá hrou jako prostředkem motorického rozvoje osobnosti dítěte předškolního věku. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole je popsán vývoj dítěte před-školního věku. Především je zde charakterizován motorický rozvoj a vše, co s ním souvisí. Druhá kapitola popisuje předškolní vzdělávání dětí v současné mateřské škole. V kapitole hraje podstatnou roli mateřská škola, její role, funkce a dokumenty předškolního vzdělává-ní. Třetí kapitola se věnuje významu hry u dítěte předškolního věku. Kapitola se podrobněji zabývá pojmem, teorií a důležitými rysy dětské hry. Podstatná část třetí kapitoly patří klasi-fikaci her a významu dětské hry v mateřské škole. V praktické části je popsána realizace akčního výzkumu v Mateřské škole ve Vizovicích. Cílem akčního výzkumu bylo zmapování motorických dovedností v oblasti hrubé, jemné motoriky a grafomotoriky u vybraných dětí předškolního věku, zmapování her a činností využívaných pedagogickými pracovnicemi pro rozvoj motorických dovedností, realizace tří tematických herních pohádkových bloků, zaměřených na rozvoj a procvičení motorických dovedností a následné hodnocení uskutečněného herního pohádkového programu. cs
dc.format 120 s. 228 062 znaků cs
dc.format.extent 10174830 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Hra cs
dc.subject předškolní věk cs
dc.subject mateřská škola cs
dc.subject motorika cs
dc.subject pohyb cs
dc.subject rozvoj cs
dc.subject akční výzkum cs
dc.subject Play school en
dc.subject preschool age en
dc.subject kindergarten en
dc.subject motoric en
dc.subject movement en
dc.subject development en
dc.subject Action Research en
dc.title Hra jako prostředek motorického rozvoje osobnosti dítěte předškolního věku cs
dc.title.alternative Playing as a means of motorized personal development of preschool age en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Zajitzová, Eliška
dc.date.accepted 2011-06-06
dc.description.abstract-translated This thesis deals with the game as a means of motorized personal development of preschool age. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter describes the develop-ment of the child pre-school age. In particular, there is characterized by the development of motor and everything associated with it. The second chapter describes the pre-school edu-cation for children in kindergarten now. The chapter plays a vital role nursery school, its role, functions and documents of early childhood education. The third chapter is devoted to the importance of play for children of preschool age. The chapter further deals with con-cepts, theories and important features of children's games. A substantial part of the third chapter covers the classification of games and the importance of children's games in kin-dergarten. The practical part describes the implementation of action research in kindergarten Vizovice. The action research was to map the motor skills gross and fine motor graphomotorics selected children of preschool age, mapping games and activities used by educators worker for the development of motor skills of the three thematic blocks fairy game, focused on developing and practicing motor skills and follow-up made the game a fabulous program. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 19271
dc.date.assigned 2011-01-19
utb.result.grade A
local.subject mateřské školy cs
local.subject předškoláci cs
local.subject pohybové schopnosti cs
local.subject kindergartens en
local.subject preschool children en
local.subject motor abilities en


Files in this item

Files Size Format View
řádková_2011_dp.pdf 9.703Mb PDF View/Open
řádková_2011_vp.doc 50.5Kb Microsoft Word View/Open
řádková_2011_op.doc 48Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account