Archetyp matky v reklamě z pohledu žen

DSpace Repository

Language: English čeština 

Archetyp matky v reklamě z pohledu žen

Show simple item record

dc.contributor.advisor Křížek, Zdeněk
dc.contributor.author Růžičková, Miroslava
dc.date.accessioned 2012-03-10T01:23:38Z
dc.date.available 2012-03-10T01:23:38Z
dc.date.issued 2011-05-13
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/16705
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá pojmem archetyp matky ve smyslu pravzoru, společností a kulturou přejímaného modelu matky. Teoretická část práce mapuje situaci a proměny žen-matek na trhu práce, ve společnosti a v rodině. Nastiňuje přechody od konzervativních postojů po egalitární, snahy o emancipaci žen a společenské a ekonomické konflikty s tím spojené. Praktická část práce se zabývá prezentací matek v reklamě, rolemi a stereotypy. Následný výzkum je tvořen dvěma dotazníky. První z nich zkoumá asociace žen spojené s pravzorem matky, přejímané prvky chování a vliv archetypu v reklamách na jejich spotře-bitelské chování. Druhý dotazník se zabývá otázkou, do jaké míry ženy pravzor v reklamách vnímají a jaké jsou jejich postoje k těmto reklamám. Cílem práce je zjistit zda má archetyp v soudobých marketingových komunikacích své místo a jakým způsobem, či zda vůbec, ovlivňuje nákupní rozhodování cílové skupiny ? žen-matek. cs
dc.format 79s. plus 10s. přílohy cs
dc.format.extent 2751677 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject archetyp cs
dc.subject pravzor cs
dc.subject žena-matka cs
dc.subject společnost cs
dc.subject proměny matky v reklamě cs
dc.subject soudobá reklama cílená na ženy cs
dc.subject archetype en
dc.subject woman-mother en
dc.subject society en
dc.subject metamorphoses of mothers in adverti-sing en
dc.subject contemporary advertising targets to woman en
dc.title Archetyp matky v reklamě z pohledu žen cs
dc.title.alternative Archetype of Mother in Advertising from Females Point of View en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Rožek, Michal
dc.date.accepted 2011-05-26
dc.description.abstract-translated This thesis deals with the concept of the archetype of the mother in the meaning of the "big" mother prototype and the traditional societal and cultural model of mother. The theoretical part describes the situation and the transformation of women-mothers in the labor market, society and family. It outlines the transition from the egalitarian conservative attitudes, efforts to emancipate women and the social and economic conflicts associated with it. The practical part deals with the presentation of mothers in advertising, roles and stereotypes. Subsequent research consists of two questionnaires. The first one examines the association of women with the prototype, taken over elements and influence of archetype in advertising for their consumer behavior. The second questionnaire examines the extent of female perceiving archetype in the commercials and sees what their positions on those ads are. The target of the work is to find out if the archetype has its own place in marketing communications and in which way and further how it influences the buying decisions of the mothers target group. en
dc.description.department Ústav marketingových komunikací cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/126 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communications Studies en
dc.identifier.stag 18718
dc.date.assigned 2010-12-01
utb.result.grade B


Files in this item

Files Size Format View
růžičková_2011_bp.pdf 2.624Mb PDF View/Open
růžičková_2011_vp.doc 118Kb Microsoft Word View/Open
růžičková_2011_op.doc 125Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account