Uplatnění sociálního pedagoga u kriminální policie

DSpace Repository

Language: English čeština 

Uplatnění sociálního pedagoga u kriminální policie

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chudý, Štefan
dc.contributor.author Ježík, Jiří
dc.date.accessioned 2012-03-11T12:33:54Z
dc.date.available 2012-03-11T12:33:54Z
dc.date.issued 2011-04-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/18192
dc.description.abstract Tématem předložené diplomové práce jsou kompetence sociálního pedagoga a možnosti jejich využití v práci policisty. Hlavním cílem této práce je najít odpověď na otázku o možnostech uplatnění absolventa studijního oboru sociální pedagogika u služby kriminální policie a vyšetřování Policie ČR. V první části práce autor primárně věnuje pozornost pojetí a teoretickému vymezení sociální pedagogiky. Zároveň blíže představuje obě porovnávané profese ? sociálního pedagoga a policistu, přičemž se zaměřuje na jednotlivé kompetence (kvalifikační předpoklady) potřebné na výkon těchto povolání a charakteristiku jejich pracovní náplně. Rozsah možností recipročně využívat tyto kompetence k určitým pracovním úkonům v rámci jedné i druhé profese se pokouší určit na základě komparace dat získaných v rámci výzkumného projektu, kterému je věnována druhá část práce. Účastníky výzkumu uskutečněného dotazníkovou metodou jsou studenti oboru sociální pedagogika a policisté Krajského ředitelství policie Zlínského kraje. Kvantifikace dat získaných tímto způsobem umožňuje najít styčné plochy (shodu), podobnost, ale i případné rozdíly v jednotlivých kompetencích obou skupin profesionálů. Dalším cílem ukázat, jak samotní policisté posuzují důležitost jednotlivých kompetencí pro výkon svého povolání. V této části práce autor využívá nejenom teoretické znalosti získané studiem sociální pedagogiky, ale i vlastní praktické zkušenosti z práce policisty. Poznatky získané v této části práce transformuje do závěrů a doporučení pro praxi. cs
dc.format 77 s., P X cs
dc.format.extent 2339602 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject kompetence cs
dc.subject schopnost cs
dc.subject dovednost cs
dc.subject vědomost cs
dc.subject policista cs
dc.subject sociální pedagog cs
dc.subject competence en
dc.subject ability en
dc.subject skill en
dc.subject knowledge en
dc.subject policeman en
dc.subject social pedagogue en
dc.title Uplatnění sociálního pedagoga u kriminální policie cs
dc.title.alternative Application of the social educator at the Criminal Police Investigation en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Kašpárková, Svatava
dc.date.accepted 2011-06-06
dc.description.abstract-translated This thesis written for the M. A. degree addresses the issue of competences of social pedagogue and a possibility of applying them in the work of policeman. The main aim of this thesis is to find an answer to the question whether the job qualifications of social pedagogue may be used with the criminal police and investigation service of the Police of the Czech Republic. In the first part of his work the author deals with theoretical concepts of social pedagogy. Here he also compares the profession of social pedagogue with that of policeman. He puts emphasis on the competences (qualification requirements) needed for doing these jobs; he also characterises on-the-job responsibilities of either group of professionals. In the second part of his thesis he attempts to define the extent to which the competences to perform certain job tasks may be mutually used by these professionals. In order to find the overlapping areas of competences he compares the data obtained within his research project. The main method applied in the research is a questionnaire; the respondents are students of social pedagogy at the Faculty of Humanities, Bata University in Zlín and policemen with the Department of the Regional Police Headquarters of Zlín Region. To get acquainted with the competences regarded as important by these two groups of professionals, he quantified the data obtained by means of the questionnaire method. This enabled him to identify the overlapping areas as well as to point to similarities and differences between them. The next aim is to show how the policemen themselves assess the importance of individual competences for doing their job. In this part of his thesis the author employs not only his theoretical knowledge of the issue acquired by his study of social pedagogy but also practical experience from his work as policeman. The findings arrived at in this part of his work are transformed into the conclusions and recommendations applicable in practice. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 19335
dc.date.assigned 2011-01-20
utb.result.grade C
local.subject profesní kompetence cs
local.subject policisté cs
local.subject sociální pedagogové cs
local.subject vocational qualifications en
local.subject policemen en
local.subject social educators en


Files in this item

Files Size Format View
ježík_2011_dp.pdf 2.231Mb PDF View/Open
ježík_2011_vp.doc 48Kb Microsoft Word View/Open
ježík_2011_op.doc 47Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account