Úloha prosociální výchovy v současné společnosti

DSpace Repository

Language: English čeština 

Úloha prosociální výchovy v současné společnosti

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jůzl, Miloslav
dc.contributor.author Kramář, Martin
dc.date.accessioned 2013-10-04T05:34:09Z
dc.date.available 2013-10-04T05:34:09Z
dc.date.issued 2010-11-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/19189
dc.description.abstract Diplomová práce se věnuje úloze prosociální výchovy v současné společnosti. Základem jsou její epistemologická východiska, odkud prosociálnost čerpá. Ty jsou popsány v různých filozofických směrech, které se snažily o pochopení, vysvětlení a návod, jak by měl člověk dosáhnout ctnostného a pro společnost prospěšného života. Jednotlivá filozofická východiska se pak promítají do východisek historických, kde je zdokumentováno, jak se různé myšlenkové proudy dokázaly ve společnosti prosadit a uplatnit. Zejména si všímá praktického pomáhání křesťansky orientovaných institucí a posléze významného hnutí filantropie, čímž se dostává až k současnosti. Zde se pojednává o příčinách a důvodech vzniku prosociálního chování u jedince. Dále jsou popsány jednotlivé principy a zásady prosociální výchovy, a to jak v rodinném, tak ve školním prostředí. V návaznosti jsou uvedeny možnosti praktického prosociálního chování v současné společnosti. V empirické části jsou zachyceny, prostřednictvím deseti rozhovorů, odborné poznatky a zkušenosti specialistů orientujících se v oblasti prosociální výchovy, které dávají možnost vytvoření určitých závěrů o úloze prosociální výchovy v současné společnosti. cs
dc.format 95 s. cs
dc.format.extent 586625 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Prosociální cs
dc.subject chování cs
dc.subject výchova cs
dc.subject úloha cs
dc.subject etika cs
dc.subject pomoc cs
dc.subject hodnoty cs
dc.subject láska cs
dc.subject východiska cs
dc.subject filozofie cs
dc.subject empatie cs
dc.subject společnost cs
dc.subject křesťanství cs
dc.subject filantropie cs
dc.subject přátelství cs
dc.subject úcta cs
dc.subject dobro cs
dc.subject život cs
dc.subject současnost cs
dc.subject témata cs
dc.subject rodina cs
dc.subject škola cs
dc.subject principy cs
dc.subject zásady cs
dc.subject Pro-social en
dc.subject behavior en
dc.subject education en
dc.subject role en
dc.subject ethics en
dc.subject help en
dc.subject values en
dc.subject love en
dc.subject bases en
dc.subject philosophy en
dc.subject empathy en
dc.subject society en
dc.subject christianity en
dc.subject philantropy en
dc.subject friendship en
dc.subject respekt en
dc.subject good en
dc.subject life en
dc.subject contemporary en
dc.subject themes en
dc.subject family en
dc.subject schoul en
dc.subject principles en
dc.title Úloha prosociální výchovy v současné společnosti cs
dc.title.alternative The Role of Prosocial Education in Contemporary Society en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Mazánková, Libuše
dc.date.accepted 2012-05-15
dc.description.abstract-translated This thesis is dedicated to pro-social role of education in contemporary society. Building on its epistemological bases, draws from pro-social behavior. These are described in different philosophical directions that seek to understand and explain how one should achieve virtuous and beneficial to society life. Individual philosophical starting points are then reflected in the historical bases, where it is documented how various schools of thought in society were able to assert and exercise. In particular, it focuses on helping Christian practice-oriented institutions, and finally significant movement of philanthropy, which puts him up to the present. Here are discussed the causes and reasons of pro-social behavior in individuals. Below are the various principles and pro-social education, both in family and school environment. Following are given the practical pro-social behavior in contemporary society. In the empirical part are captured through ten interviews, expertise and experience of specialists in the field-oriented pro-social education, which give the possibility to create certain conclusions on the role of pro-social education in contemporary society. en
dc.description.department Katedra pedagogiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 25221
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2012-03-16
local.subject epistemologie cs
local.subject křesťanská etika cs
local.subject theory of knowledge en
local.subject Christian ethics en


Files in this item

Files Size Format View
kramář_2012_dp.pdf 572.8Kb PDF View/Open
kramář_2012_vp.doc 30Kb Microsoft Word View/Open
kramář_2012_op.doc 29Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account