The Project of Austrian Market Penetration by the Slovenian Fashion House Mura with a New Business Orientation and Marketing Strategy

DSpace Repository

Language: English čeština 

The Project of Austrian Market Penetration by the Slovenian Fashion House Mura with a New Business Orientation and Marketing Strategy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pilík, Michal
dc.contributor.author Simić, Dragan
dc.date.accessioned 2013-10-04T06:59:45Z
dc.date.available 2013-10-04T06:59:45Z
dc.date.issued 2012-03-26
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/19301
dc.description.abstract Módní průmysl je jedním z největších hospodářských odvětví a ukázalo se, že roste ještě rychlejším tempem. Pravidelně ovlivňuje lidi a to ne pouze v tom, jaké oblečení nosí, ale i v tom, jakým životním stylem žijí. Pro firmu Mura, dříve jednoho z největších módních domů v Evropě, je klíčovým zájmem rozvíjet své podnikání. Z tohoto důvodu bude strategie hrát nejdůležitější roli v tak rychle se měnícím prostředí, jako je to dnešní. Tato studie a projekt si klade za cíl nastínit specifika odvětví módního průmyslu a určit jeho jednoznačnou obchodní nedostatečnost a na základě zjištění vytvořit nové obchodní moduly. Zaměřuje se na strategické aspekty a orientaci, která povede k obchodnímu návrhu proniknutí na trh za účelem znovuobnovení obchodního úspěchu, kterého firma Mura již jednou dosáhla. Práce navíc odhaluje potenciál projektu, specifické překážky a další specifika projektu prostřednictvím různých analýz. cs
dc.format pg. 128, pg. 5 illust.suppl. cs
dc.format.extent 2545268 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject móda cs
dc.subject strategie cs
dc.subject globalizace cs
dc.subject značka cs
dc.subject pronikání na trh cs
dc.subject fashion en
dc.subject strategy en
dc.subject globalization en
dc.subject brand en
dc.subject market penetration en
dc.title The Project of Austrian Market Penetration by the Slovenian Fashion House Mura with a New Business Orientation and Marketing Strategy cs
dc.title.alternative The Project of Austrian Market Penetration by the Slovenian Fashion House Mura with a New Business Orientation and Marketing Strategy en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Vaněk, Jiří
dc.date.accepted 2012-05-30
dc.description.abstract-translated Fashion industry is one of the largest economic sectors and it proved to be growing with an even faster pace. It is influencing people on a regular basis and not just in terms of what they wear but the life-style they live. For Mura, formerly being one of the biggest fashion houses in Europe, it is of crucial interest to develop its business. Consequently, strategy will play the most important role in an environment as changing as this particular one. This study and project aims to outline the specifics of fashion business sector and identify unambiguous business inadequacy and build a new business module on these findings. It focuses on strategic aspects and orientation that result in a business proposal for market penetration for regenerate business success Mura once knew. It additionally reveals the project potential, specific barriers, and other project specifics via various analyses. en
dc.description.department Ústav managementu a marketingu cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/175 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Management a marketing cs
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ing. cs
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 24427
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2012-05-02


Files in this item

Files Size Format View
simić_2012_dp.pdf 2.427Mb PDF View/Open
simić_2012_vp.doc 45Kb Microsoft Word View/Open
simić_2012_op.pdf 479.4Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account