Sociálně patologické jevy na základních školách v příhraničních regionech jižní Moravy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Sociálně patologické jevy na základních školách v příhraničních regionech jižní Moravy

Show full item record

No preview available
Title: Sociálně patologické jevy na základních školách v příhraničních regionech jižní Moravy
Author: Grebeníček, Miroslav
Advisor: Plšková, Alena
Abstract: Určité společenské situace vyvolávají takové posuny hodnot, které jsou často i společensky zcela nežádoucí. Jejich sledování, ovlivňování a eliminování patří nesporně i do oblasti zájmu specializované pedagogické disciplíny, kterou je sociální pedagogika. Jde o disciplínu s poměrně širokým rozsahem, o čemž svědčí i obsahová náplň jednotlivých kapitol předložené diplomové práce. Naše pozornost je zaměřena nejen na nejrozšířenější sociálně patologické jevy na základních školách (záškoláctví, šikana, alkoholismus, tabakismus, drogy s psychotropními účinky, xenofobie a rasismus), ale i na jejich prevenci (zaměření a organizace prevence na základních školách, minimální preventivní programy a jejich srovnání u vybraných škol aj.). Diplomová práce přibližuje jak rovinu teoretickou (prohlubování znalostí z oblasti pedagogické terminologie, metodologie pedagogického výzkumu aj.), tak i rovinu praktickou. Cílem výzkumu bylo posoudit aktuální stav výskytu patologických jevů na základních školách v příhraničních oblastech jižní Moravy. Určující hypotéza nás přivedla k poznání, že nejen uvedené negativní jevy, ale i celkové fungování základních škol stále více determinují vnější podmínky dané lokálním prostředím.
URI: http://hdl.handle.net/10563/19418
Date: 2010-11-30
Availability: Pouze v rámci univerzity
Department: Katedra pedagogiky
Discipline: Sociální pedagogika
Grade for thesis and defense: A 25124


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
grebeníček_2012_dp.pdfBlocked 2.146Mb PDF
grebeníček_2012_vp.doc 29Kb Microsoft Word View/Open
grebeníček_2012_op.doc 31.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account