Kyberšikana na základních školách

DSpace Repository

Language: English čeština 

Kyberšikana na základních školách

Show simple item record

dc.contributor.advisor Šťastná, Jarmila
dc.contributor.author Dvořák, Martin
dc.date.accessioned 2013-10-06T00:43:40Z
dc.date.available 2013-10-06T00:43:40Z
dc.date.issued 2011-11-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/19706
dc.description.abstract Bakalářská práce je zaměřena na problematiku kyberšikany na základních školách. Teoretická část je věnována rozboru ?klasické? šikany, jejímu definování a základnímu rozdělení. Poté definuje samotný pojem kyberšikany, vztah kyberšikany a školy, kyberšikany a rodiny a také právní stránky kyberšikany. Teoretická část práce je uzavřena skutečnými příběhy obětí kyberšikany. Praktická část práce je věnována výzkumu provedenému dotazníkovým šetřením na základních školách ve městě a na vesnici v okrese Vsetín, Česká republika. Práce je zaměřena na žáky 4. 5. 8. a 9. tříd. Součástí tohoto výzkumu je prezentace jeho výsledků a jejich shrnutí. cs
dc.format 119 s. (140 177 znaků). cs
dc.format.extent 2328568 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject šikana cs
dc.subject kyberšikana cs
dc.subject virtuální prostor cs
dc.subject agresor cs
dc.subject oběť cs
dc.subject žáci cs
dc.subject základní škola cs
dc.subject město cs
dc.subject vesnice cs
dc.subject bullying en
dc.subject cyberbullying en
dc.subject virtual space en
dc.subject aggressor en
dc.subject victim en
dc.subject students en
dc.subject elementary school en
dc.subject town en
dc.subject village en
dc.title Kyberšikana na základních školách cs
dc.title.alternative Cyberbullying in Primary Schools en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Kitliňská, Jana
dc.date.accepted 2012-06-08
dc.description.abstract-translated The baccalaureate thesis focuses on the issue of cyberbullying in primary schools. The theoretical part first analyses bullying in its traditional meaning, presents its definition and describes its basic types. The theoretical part then defines cyberbullying and analyzes in detail its relationship with both, school and family, as well as the legal aspects of it. The theoretical part ends with real-life stories of the victims of cyberbullying. The practical part of the thesis consists of a survey on cyberbullying conducted in the elementary schools in the city and wider area of Vsetin, in the Czech Republic. The survey is aimed at pupils in their 4th, 5th, 8th and 9th school year who filled in a research questionnaire which results are analysed and summarised in this part of the thesis. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/101 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 24298
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2012-05-04


Files in this item

Files Size Format View
dvořák_2012_bp.pdf 2.220Mb PDF View/Open
dvořák_2012_vp.doc 54Kb Microsoft Word View/Open
dvořák_2012_op.doc 51.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account