A Cross-Cultural Analysis of Social and Business Etiquette in the United States of America and China

DSpace Repository

Language: English čeština 

A Cross-Cultural Analysis of Social and Business Etiquette in the United States of America and China

Show simple item record

dc.contributor.advisor Valíková, Daniela
dc.contributor.author Nakládalová, Renata
dc.date.accessioned 2013-10-06T02:12:12Z
dc.date.available 2013-10-06T02:12:12Z
dc.date.issued 2011-11-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/19872
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zabývá analýzou společenské a obchodní etikety Spojených států amerických a Číny. Jednotlivé pojmy, společenská etiketa a obchodní etiketa, jsou v bakalářské práci vysvětleny, aby jejich pochopení bylo jednodušší. Spojené státy americké a Čína jsou dvě velmoci, které zaujímají nenahraditelné místo ve světové ekonomice, mezinárodních vztazích a globálním dění celkově. Spousta firem, institucí a organizací proniká na jejich trhy, zakládá zde dceřiné společnosti či projednává obchodní transakce. Je proto nutné vědět, jak se v jednotlivých kulturách chovat, co se očekává a co je naopak naprosto nepřípustné. Američané, kteří jsou navyklí na určitý způsob chování, mohou při vyjednávání s čínskou firmou narazit. Naopak obyvatelé Číny se mohou pozastavovat nad chováním svých amerických protějšků. Analýzou etikety těchto dvou oblastí bych chtěla poukázat na rozdíly, jež se v kulturách vyskytují. Závěrem své práce se zaměřím na znalost čínské a americké obchodní a společenské etikety mezi studenty programu Anglický jazyk pro manažerskou praxi. cs
dc.format 53 s. (73 821 znaků) cs
dc.format.extent 1511978 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Stereotypy cs
dc.subject společenská etiketa cs
dc.subject obchodní etiketa cs
dc.subject Spojené státy americké cs
dc.subject Čína cs
dc.subject stolování cs
dc.subject neverbální komunikace cs
dc.subject obchodní jednání cs
dc.subject vyjednávání cs
dc.subject Stereotypes en
dc.subject social etiquette en
dc.subject business etiquette en
dc.subject United States of America en
dc.subject China en
dc.subject table manners en
dc.subject non ? verbal communication en
dc.subject business dealings en
dc.subject negotiation en
dc.title A Cross-Cultural Analysis of Social and Business Etiquette in the United States of America and China cs
dc.title.alternative A Cross-Cultural Analysis of Social and Business Etiquette in the United States of America and China en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Voráčová, Kateřina
dc.date.accepted 2012-06-13
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis engages in the analysis of social and business etiquette of the United States of America and China. Individual concepts, social etiquette and business etiquette, are explained to be more understandable. United States of America and China are both superpowers which occupy irreplaceable position in the world's economy, international relationships and global events in a whole. Many enterprises, institutions and organizations penetrate their markets, establish subsidiary companies at these areas or negotiate business transactions with them. It is essential to know how one should behave in these two cultures, what is expected and what is, on the other hand, absolutely inappropriate. Americans, who are used to certain way of behaving, might run up against some problems while negotiating with Chinese company and vice versa. I would like to point out certain differences that might appear in these two cultures. In the practical part of my bachelor thesis, I would like to turn the attention towards the students of the course English for Business Administration and their knowledge of the American and Chinese business and social etiquette. en
dc.description.department Ústav anglistiky a amerikanistiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/13 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-discipline English for Business Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Filologie cs
dc.thesis.degree-program Philology en
dc.identifier.stag 24092
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2012-05-02


Files in this item

Files Size Format View
nakládalová_2012_bp.pdf 1.441Mb PDF View/Open
nakládalová_2012_vp.doc 48Kb Microsoft Word View/Open
nakládalová_2012_op.doc 53Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account