Klima ve třídě základní školy alternativní a standardní - se zaměřením na vliv alternativních škol na třídní klima

DSpace Repository

Language: English čeština 

Klima ve třídě základní školy alternativní a standardní - se zaměřením na vliv alternativních škol na třídní klima

Show full item record

No preview available
Title: Klima ve třídě základní školy alternativní a standardní - se zaměřením na vliv alternativních škol na třídní klima
Author: Nečasová, Táňa
Advisor: Jašková, Vendula
Abstract: Bakalářská práce se zabývá subjektivním hodnocením třídního klimatu žáky alternativních a klasických (standardních) škol. Teorie je rozdělena na dvě části. První se zabývá historií vzniku a charakteristikou jednotlivých alternativních škol - jejich alternativními vyučovacími postupy, učebním prostředím, spoluprací učitele s žákem. Druhá část vysvětluje pojmy vztahující se k psychosociálnímu klimatu (atmosféra třídy, prostředí třídy, školní klima, třídní klima, učební prostředí, škola), zabývá se faktory ovlivňující klima tříd (učitel, žák, rodiče) a popisuje možnosti jeho zkoumání (dotazníky, pozorování, rozhovory). V empirické části jsou zpracovány a vyhodnoceny výsledky šetření v pěti třídách škol klasických i alternativních. Pro posouzení klimatu v jednotlivých třídách byl zvolen dotazník CES (Classroom Environment Scale), který slouží ke zjišťování klimatu. Žáci vyplnili preferovanou i aktuální část a na základě těchto výsledků bylo hodnoceno šest proměnných. Předmětem výzkumu bylo porovnání klimatu ve třídách škol standardních a alternativních.
URI: http://hdl.handle.net/10563/20047
Date: 2011-04-08
Availability: Bez omezení
Department: Katedra pedagogiky
Discipline: Sociální pedagogika
Grade for thesis and defense: A 23636


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
nečasová_2012_bp.pdf 1.633Mb PDF View/Open
nečasová_2012_vp.doc 30.5Kb Microsoft Word View/Open
nečasová_2012_op.doc 49Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account