Rezortní vzdělávání jako sociální nutnost

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rezortní vzdělávání jako sociální nutnost

Show simple item record

dc.contributor.advisor Mühlpachr, Pavel
dc.contributor.author Kramářová, Kateřina
dc.date.accessioned 2013-10-06T05:10:16Z
dc.date.available 2013-10-06T05:10:16Z
dc.date.issued 2011-04-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/20171
dc.description.abstract Tako bakalářská práce je zaměřená na téma ?Rezortní vzdělávání jako sociální nutnost? a je složena z teoretické části a výzkumu. Práce pojednává o dalším vzdělávání v rezortu MPSV ČR v sociálních službách. První kapitola hovoří obecně o základních pojmech, jako je pedagogika, andragogika a o začlenění dalšího profesního vzdělávání do celoživotního učení. Jsou krátce zmíněny počátky vzdělávání dospělých a o jeho kategorie. V druhé kapitole je řešena přístupnost dalšího profesního vzdělávání, a komu je určeno. Vzdělávání je členěno do tří základních oblastí: kvalifikační vzdělávání, rekvalifikační a normativní školení. Třetí kapitola pak zmiňuje motivy, které podněcují potřebu člověka se dále vzdělávat. Dále je zde citována hierarchie potřeb dle Maslowa a Herzbergova teorie pracovní motivace. Ve čtvrté kapitole rozebírám vzdělávání zaměstnanců v sociálních službách. V poslední, páté kapitole je analyzován, vyhodnocen výzkum zaměřený na motivy vedoucí k dalšímu vzdělávání pracovníků v sociálních službách, sociálních pracovníků a všeobecných sester ve vybraných domovech pro seniory. Tato část zahrnuje vyhodnocení jednotlivých otázek realizovaného dotazníkového výzkumu, dílčí cíle a verifikaci či falzifikaci hypotéz. cs
dc.format 67 s. (67 898 znaků) cs
dc.format.extent 1095867 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject pedagogika cs
dc.subject andragogika cs
dc.subject celoživotní vzdělávání cs
dc.subject resortní cs
dc.subject profesní vzdělávání cs
dc.subject hierarchie potřeb cs
dc.subject motiv cs
dc.subject motivace cs
dc.subject domov pro seniory cs
dc.subject sociální pracovník cs
dc.subject pracovník v sociálních službách cs
dc.subject všeobecná sestra cs
dc.subject pedagogy en
dc.subject andragogy en
dc.subject longlife education en
dc.subject professional education en
dc.subject hierarchy of needs en
dc.subject motif en
dc.subject motivation en
dc.subject Home for the Elderly en
dc.subject social worker en
dc.subject worker in social services en
dc.subject nurse en
dc.title Rezortní vzdělávání jako sociální nutnost cs
dc.title.alternative Professional Education As a Social Necessity en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Šefflová, Markéta
dc.date.accepted 2012-06-05
dc.description.abstract-translated The thesis is focused on "Professional education as a social necessity," and consists of theoretical part and research. The thesis deals with the further education in social services sector. The first chapter speaks generally about basic expressions such as education, adult education and integration of continuing professional education into lifelong learning. I briefly discuss the origins of adult learning and its categories. In the second chapter I deal with the accessibility of continuing professional education, and to whom it is addressed. Education is divided into three basic areas: adult education, retraining and regulatory training. In the third chapter there are mentioned the motives that stimulate the human need for further education. There is also mentioned Maslow's hierarchy of needs and Herzberg theory of work motivation. In the fourth chapter I discuss training of employees in social services. At last, the fifth chapter there is analyzed and evaluated research of the motives leading to the further education of workers in social services, social workers and nurses in selected homes for the elderly. This part includes the evaluation of individual questions of the implemented questionnaire, targets and verification or falsification of hypotheses. en
dc.description.department Katedra pedagogiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 23567
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2012-04-23
local.subject sociální pracovníci cs
local.subject profesní motivace cs
local.subject odborné vzdělávání cs
local.subject social workers en
local.subject vocational motivation en
local.subject vocational education en


Files in this item

Files Size Format View
kramářová_2012_bp.pdf 1.045Mb PDF View/Open
kramářová_2012_vp.doc 30.5Kb Microsoft Word View/Open
kramářová_2012_op.doc 32Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account