Očekávání a realita: obor sociální pedagogika očima jeho studentů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Očekávání a realita: obor sociální pedagogika očima jeho studentů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kočvarová, Ilona
dc.contributor.author Trúchla, Romana
dc.date.accessioned 2015-03-08T20:56:52Z
dc.date.available 2015-03-08T20:56:52Z
dc.date.issued 2014-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/28269
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá tématem hodnocení kvality oboru sociální pedagogiky. V teoretické části hovoříme o samotném oboru sociální pedagogiky, v krátkosti uvádíme vývoj sociální pedagogiky z historického hlediska, dále současné pojetí sociální pedagogiky, vysvětlujeme, kdo je to sociální pedagog, jaké jsou jeho možnosti uplatnění. Jedna z kapitol taktéž pojednává o Ústavu pedagogických věd Fakulty humanitních studií ve Zlíně a jeho oboru sociální pedagogiky. Druhá kapitola je zaměřena na pedagogickou evaluaci, která hraje důležitou roli, v celkovém hodnocení kvality školy u pedagogů, studentů i široké veřejnosti. Třetí kapitola už je konkrétnější a blíží se k výzkumnému nástroji, který je použit v praktické části naší diplomové práce. Třetí kapitola pojednává o tom, jak se dá měřit kvalita, kde se s měřením kvality můžeme setkat a jaké nástroje a metody můžeme použít v rámci zjišťování kvality ve školách, ale celkově ve všech sférách služeb. V praktické části vycházíme z dotazníkové metody měření kvality SERVQUAL, jež zkoumá ve dvou částech dotazníku pět dimenzí. Tyto dimenze jsou označeny jako hmotné zajištění, spolehlivost, zodpovědný přístup, jistota a empatie. Na základě rozdílu očekávání a reality dostáváme parametr kvality v jednotlivých dimenzích a zkoumáme souvislosti mezi nimi a studijním prospěchem.
dc.format 65
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Sociální pedagogika cs
dc.subject spokojenost cs
dc.subject klima školy cs
dc.subject dotazník SERVQUAL cs
dc.subject Ústav pedagogických věd cs
dc.subject pedagogická evaluace cs
dc.subject absolvent cs
dc.subject management kvality cs
dc.subject Social pedagogy en
dc.subject satisfaction en
dc.subject school climate en
dc.subject SERVQUAL questionnaire en
dc.subject Department of Educational Sciences en
dc.subject pedagogical evaluation en
dc.subject graduate en
dc.subject Quality Management en
dc.title Očekávání a realita: obor sociální pedagogika očima jeho studentů
dc.title.alternative Expectation and Reality - Social Pedagogy from the View of its Students
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Kalenda, Jan
dc.date.accepted 2014-05-28
dc.description.abstract-translated This thesis deals with the quality assessment of the branch of social pedagogy. In the theoretical part we talk about the field of social pegagogy, briefly , we talk about the development of social pedagogy from a historical perspective , as well as the current concept of social pedagogy, we explain who is a social pedagogue and what are the possibilities of his employment opportunities. The first chapter also discusses about The Department of Pedagogical Sciences at the Faculty of Humanities in Zlín and the field of social pedagogy. The second chapter is focused on the pedagogical evaluation, which plays an important role in the overall quality of schools for teachers, students and the general public. The third chapter discusses how quality can be measured, where we can meet the measurement quality and which tools and methods you can use for the determination of school quality, but also in all spheres of services. The practical part is based on a questionnaire method of measuring the quality by SERVQUAL, which examines five dimensions in two parts of the questionnaire. These dimensions are identified as material security, reliability, responsible attitude, confidence and empathy. We get quality parameter in various dimensions which is based on the difference between expectations and reality and we examine the relations between them and the study results.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 33813
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2014-04-18
local.subject vysoké školy cs
local.subject Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
local.subject universities and colleges en
local.subject Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en


Files in this item

Files Size Format View
trúchla_2014_dp.pdf 1.771Mb PDF View/Open
trúchla_2014_vp.doc 16.18Kb Microsoft Word View/Open
trúchla_2014_op.doc 15.95Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account