Video Game Adaptations of Literary Works

DSpace Repository

Login

Language: English čeština 

Video Game Adaptations of Literary Works

Show simple item record

dc.contributor.advisor Trušník, Roman
dc.contributor.author Petrů, Tomáš
dc.date.accessioned 2015-03-08T20:57:15Z
dc.date.available 2015-03-08T20:57:15Z
dc.date.issued 2013-11-29
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/28328
dc.description.abstract Tato práce se zaměřuje na videoherní adaptace literárních děl britských a amerických autorů. Uváděná teorie se věnuje pojmu adaptace, adaptujícímu a cílovému publiku. Byla vybrána díla Srdce Temnoty (Heart of Darkness, 1899) Josepha Conrada, Alenka v říši divů (Alice's Adventures in Wonderland, 1865) Lewise Carrolla a Nemám ústa a musím křičet (I Have No Mouth, and I Must Scream, 1967) Harlana Ellisona a příslušné videoherní adaptace. Literární díla a jejich adaptace jsou zasazena do kontextu a srovnávána z hlediska naratologického a tématického. Práce dochází k závěru, že se adaptacím daří zachovat ceněné aspekty originálů použitím podobného vyprávění a témat.
dc.format 37 s. (59 815 znaků)
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Videohra cs
dc.subject adaptace cs
dc.subject publikum cs
dc.subject originální text cs
dc.subject vyprávění cs
dc.subject téma cs
dc.subject Video game en
dc.subject adaptation en
dc.subject audience en
dc.subject original text en
dc.subject narrative en
dc.subject theme en
dc.title Video Game Adaptations of Literary Works
dc.title.alternative Video Game Adaptations of Literary Works
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Vinklárek, Petr
dc.date.accepted 2014-06-12
dc.description.abstract-translated This thesis focuses on video game adaptations of literary works of British and American authors. Presented theory deals with the term adaptation, adapter and target audience. Selected works are Joseph Conrad's Heart of Darkness (1899), Lewis Carroll's Alice's Adventures in Wonderland (1865) and Harlan Ellison's I Have No Mouth, and I Must Scream (1967) and corresponding video game adaptations. Literary works and their adaptations are contextualized and their narrative and themes are compared. The thesis concludes that adaptations succeed in maintaining some of the values aspects of the original texts by using similar narrative and themes.
dc.description.department Ústav moderních jazyků a literatur
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-discipline English for Business Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Filologie cs
dc.thesis.degree-program Philology en
dc.identifier.stag 33916
utb.result.grade E
dc.date.submitted 2014-05-02


Files in this item

Files Size Format View
petrů_2013_dp.pdf 1.059Mb PDF View/Open
petrů_2013_vp.doc 53.5Kb Microsoft Word View/Open
petrů_2013_op.doc 47Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account