Šikana jako projev agresivního chování u žáků na 2. stupni základní školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Šikana jako projev agresivního chování u žáků na 2. stupni základní školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Lukešová, Michaela
dc.contributor.author Rudolfová, Kateřina
dc.date.accessioned 2015-03-08T21:01:46Z
dc.date.available 2015-03-08T21:01:46Z
dc.date.issued 2014-01-20
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/28703
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany na druhém stupni základní školy. Uvažuje o šikaně, jako o způsobu agresivního chování. Teoretická část obsahuje vymezení elementárních pojmů, mezi které řadí šikanu a agresivitu. Dále čtenáře například seznamuje s projevy šikany, s vývojovými stádii šikany, s typologií agresorů a obětí a v neposlední řadě i s prevencí šikany. Výzkumná část práce se zaměřuje na výskyt šikany a na zkušenosti žáků 8. a 9. tříd konkrétní základní školy s touto problematikou. Hlavním cílem bylo analyzovat současný stav výskytu šikany na dané škole a snažit se na něj reagovat. Praktická část rovněž zkoumá frekvenci šikanování, projevy šikanování, místa, kde k patologickému jevu dochází a v neposlední řadě zkoumá závislost šikanování na pohlaví.
dc.format 88 s. (139 307)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Šikana cs
dc.subject agresivita cs
dc.subject agrese cs
dc.subject agresor cs
dc.subject oběť cs
dc.subject prevence cs
dc.subject Bullying en
dc.subject aggressiveness en
dc.subject aggression en
dc.subject aggressor en
dc.subject victim en
dc.subject prevention en
dc.title Šikana jako projev agresivního chování u žáků na 2. stupni základní školy
dc.title.alternative Bullying as an Expression of Aggressive Behaviour in Upper Primary School Pupils
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Polepilová, Renata
dc.date.accepted 2014-06-03
dc.description.abstract-translated The bachelor´s thesis is dealing with the issue of bullying in the upper primary school. It considers bullying a way of an aggressive behavior. The theoretical part includes the demarcation of elementary concepts which is bullying and aggressiveness. Other points of the theoretical part are, for example, expressions of bullying, developmental stages of bullying, typology of aggressors and victims, and also the prevention of bullying. The practical part of the bachelor´s thesis is focused on the presence of bullying and some experience of pupils of 8. and 9. grades of a concrete primary school. The main aim is to analyse current status of the presence of bullying at the concrete primary school, and trying to respond to it. The practical part also refers to the frequency and expressions of bullying. Moreover, it explores places where the bullying is happening. There is also stated the relation between the bullying and the sex of victims and aggressors.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 34391
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2014-04-29
local.subject druhý stupeň základní školy cs
local.subject oběti šikany cs
local.subject agresoři šikany cs
local.subject secondary school en
local.subject victims of bullying en
local.subject aggressors in bullying en


Files in this item

Files Size Format View
rudolfová_2014_dp.pdf 1.676Mb PDF View/Open
rudolfová_2014_vp.doc 19.39Kb Microsoft Word View/Open
rudolfová_2014_op.doc 54.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account