Integrace adolescentů s tělesným postižením do třídního kolektivu na střední škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Integrace adolescentů s tělesným postižením do třídního kolektivu na střední škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Šalenová, Eva
dc.contributor.author Garguláková, Jitka
dc.date.accessioned 2015-03-08T21:02:57Z
dc.date.available 2015-03-08T21:02:57Z
dc.date.issued 2014-01-27
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/28832
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá problematikou integrace jedinců ve vývojovém období adolescence do třídního kolektivu na střední škole. Teoretická část vymezuje základní terminologie tělesného postižení, zvláště pak se soustřeďuje na popis vývoje osobnosti s postižením vrozeným a seznamuje s dětskou mozkovou obrnou, jako nejčastější formou tohoto typu postižení. Zabývá se i zařazením osob s tělesným postižením do společnosti v průběhu historie a dnes. Podává také přehled specifik adolescentního období, přičemž se zaměřuje především na somatickou složku osobnosti a na problematiku socializace dospívajících jedinců, zvláště pak do prostředí vrstevnické skupiny. Objasňuje teoretické přístupy k sociálnímu klimatu školy, třídy i ke školské integraci jedinců s postižením. Praktická část je pojata kvalitativní formou a vychází z polostrukturovaných rozhovorů s pěti respondenty s těžkým tělesným postižením, integrovaných na běžných středních školách. Cílem výzkumu je zjistit názor adolescentů s tělesným postižením na začlenění do třídního kolektivu na střední škole.
dc.format 78 s. (134 051)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject integrace cs
dc.subject tělesné postižení cs
dc.subject vrozené postižení cs
dc.subject adolescent cs
dc.subject třídní kolektiv cs
dc.subject vrstevnická skupina cs
dc.subject škola cs
dc.subject integration en
dc.subject physical handicap en
dc.subject inborn handicap en
dc.subject adolescent en
dc.subject class team en
dc.subject peergroup en
dc.subject school en
dc.title Integrace adolescentů s tělesným postižením do třídního kolektivu na střední škole
dc.title.alternative Integration of Adolescents with Physical Disabilities in Secondary School Classes
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Andrysová, Pavla
dc.date.accepted 2014-06-05
dc.description.abstract-translated The Bachelor thesis deals with the issues of individual integration into a class team at the secondary school in a developmental period of adolescence. The theoretical part specifies basic terminology for physical disability; particularly it focuses on the personality development description of an inborn handicap and familiarizes with the children cerebral palsy as the most common form of this type of handicap. Furthermore, the thesis is concerned with the placement of people with physical disability into a society in the course of history and nowadays. It also provides the overview of adolescence period specifics and directs at the Physical personality segment together with the issues of adult socialization especially into a setting of same-age person. Moreover, the thesis clarifies the theoretical approaches to a social school climate, class climate as well as school integration of handicap people. The practical part contains semi-structured interviews with five serious physical disability respondents who are integrated at an ordinary secondary school. The object of the research is to find the adolescence physical disability opinions of class integration at the secondary school.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 34568
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2014-04-30
local.subject inkluze sociální cs
local.subject středoškolští studenti cs
local.subject tělesně postižené děti cs
local.subject social inclusion en
local.subject secondary school students en
local.subject children with physical disabilities en


Files in this item

Files Size Format View
garguláková_2014_dp.pdf 3.886Mb PDF View/Open
garguláková_2014_vp.doc 56.5Kb Microsoft Word View/Open
garguláková_2014_op.doc 14.56Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account