Socializace dítěte v mateřské škole

DSpace Repository

Login

Language: English čeština 

Socializace dítěte v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Řehoř, Antonín
dc.contributor.author Benešová, Lada
dc.date.accessioned 2015-03-08T21:06:40Z
dc.date.available 2015-03-08T21:06:40Z
dc.date.issued 2013-11-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/29462
dc.description.abstract Práce se zabývá socializací dítěte v mateřské škole. Náplní teoretické části je obecný popis procesu socializace, jeho etap v předškolním období a druhů sociálního učení. V části, která se zabývá rodinou, jsou popsány různé výchovné styly a to jak mohou rodiče dítěti usnadnit vstup do mateřské školy. V poslední části je stručná charakteristika současného předškolního vzdělávání, teorie adaptačního procesu a popis skupinového soužití dětí předškolního věku. Předmětem praktické části, je zjišťování a vyhodnocení názorů učitelek mateřských škol a rodičů na adaptaci dětí v mateřské škole. V této části je popsáno, co může dětem usnadnit přechod z domova do mateřské školy.
dc.format 71 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject socializace cs
dc.subject adaptace cs
dc.subject dítě cs
dc.subject předškolní věk cs
dc.subject mateřská škola cs
dc.subject výchova cs
dc.subject socialization en
dc.subject adaptation en
dc.subject children en
dc.subject preschool age en
dc.subject kindergarten en
dc.subject education en
dc.title Socializace dítěte v mateřské škole
dc.title.alternative Socialization of Children in Kindergarten
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Oralová, Renata
dc.date.accepted 2014-06-03
dc.description.abstract-translated This text deals with issues related to a child´s socialization in the kindergarten. Regarding the theoretical part, the general proces of socialization is described, including the stages ofpreschool period and the types of social learning. In the part, which analyses the role of the family, illuminated are various educational patterns and ways how facilitate the child´s entry into kindergarten. The final part of this text presents a concise characterization of contemporary preschool education, including the theory of adaptation process and the issue group coexistence of preschool children. The main subject of the practical part lies in interviewing kindergarten teachers as well as the parents, and evaluating their opinion about the adaptation process of children in kindergarten. Furthermore, the ways of making easier the transition from home to kindergarten are also elaborated in this part.
dc.description.department Skupina managementu a ekonomiky
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 35519
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2014-04-04


Files in this item

Files Size Format View
benešová_2013_dp.pdf 2.677Mb PDF View/Open
benešová_2013_vp.doc 51.5Kb Microsoft Word View/Open
benešová_2013_op.doc 17.99Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account