Alternativní věda a její pedagogická implikace

DSpace Repository

Login

Language: English čeština 

Alternativní věda a její pedagogická implikace

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dolák, Antonín
dc.contributor.author Kučerová Drábková, Radka
dc.date.accessioned 2015-03-08T21:07:38Z
dc.date.available 2015-03-08T21:07:38Z
dc.date.issued 2013-11-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/29642
dc.description.abstract Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na rozpor mezi názorem vědeckým a názorem tzv. alternativní vědy na řešení různých životních situací. Chtěla jsem zjistit, zda by bylo možné nebo i prospěšné některé z metod alternativních věd zapojit do pedagogické praxe. Abych mohla lépe popsat a zhodnotit některé postupy alternativní vědy, rozhodla jsem se získat vlastní zkušenosti a některé metody si sama vyzkoušet. Realizovala jsem výzkum, který byl založen na řízeném rozhovoru s významnými osobnostmi z obou stran mého zájmu. Rozborem získaných odpovědí jsem se pokusila najít odpověď na otázku, zda by se mělo o záplavě esoteriky v současné společnosti nadále mlčet, varovat před ní či zdali by některé zmíněné metody nemohly být přínosem pro sociální pedagogiku.
dc.format 63
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject alternativní věda cs
dc.subject reiki cs
dc.subject hladina alfa cs
dc.subject Sisyfos cs
dc.subject Goscha cs
dc.subject Čtyři dohody cs
dc.subject smysl života cs
dc.subject pomoc cs
dc.subject alternative science en
dc.subject reiki en
dc.subject alfa level en
dc.subject Sisyfos en
dc.subject Goscha en
dc.subject Four agreements en
dc.subject meaning of life en
dc.subject help en
dc.title Alternativní věda a její pedagogická implikace
dc.title.alternative Alternative Science and Its Educational Implications
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Vavřík, Michal
dc.date.accepted 2014-06-03
dc.description.abstract-translated My bachelor thesis focuses on the differences between an opinion of scientific and alternative science as far as coping with various life situations is concerned. I wanted to find out whether it would be possible and also beneficial to incorporate some of the methods of alternative science into pedagogical practice. In order to be able to better describe and evaluate some procedures of alternative science, I have decided to again my own experience and try out some methods myself. I carried out a research which was based on a directed interview with some distinguished personalities from both sides of my field of interest. Through analyzing the answers which I have gathered I have tried to address the question of whether one should be quiet about an increasing amount of esoterism in today's society, warn against it or make some of the mentioned methods beneficial in the sphere of social pedagogy.
dc.description.department Katedra společenských věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 35793
utb.result.grade E
dc.date.submitted 2014-04-09


Files in this item

Files Size Format View
kučerová drábková_2013_dp.pdf 2.104Mb PDF View/Open
kučerová drábková_2013_vp.doc 52.5Kb Microsoft Word View/Open
kučerová drábková_2013_op.doc 17.63Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account