Komparativní testování použitelnosti e-shopu Parfums.cz s konkurenčními e-shopy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Komparativní testování použitelnosti e-shopu Parfums.cz s konkurenčními e-shopy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Šula, Tomáš
dc.contributor.author Schmiedová, Helena
dc.date.accessioned 2015-03-08T21:17:56Z
dc.date.available 2015-03-08T21:17:56Z
dc.date.issued 2014-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/30386
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá komparativním testováním použitelnosti tří vzájemně konkurenčních e-shopů. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy vztahující se k marketingu a e-commerce. Představen je význam testování použitelnosti a tvorby designu webů podle user experience (UX). Je zde shrnuto, jaké metody lze využít pro testování webů a pro testování použitelnosti, dále jaké jsou hlavní ergonomické prvky využívané u e-shopů a jak by mohly být pro přívětivý UX design nastaveny. Praktická část ukazuje průběh testování použitelnosti s šesti respondenty, komparaci tří testovaných e-shopů, jejich zjištěné problémy a výhody. Cílem práce je nalézt chyby primárního e-shopu Parfums.cz, které brání jeho uživatelům v jednoduchém použití, a tak vedou k nedobrému dojmu z e-shopu. Srovnáním s konkurenčními e-shopy, u nichž byly sledovány výhody, je vyvozeno doporučení na změny, kterými by se vyladily současné webové stránky Parfums.cz, a tím se posílila funkčnost a uživatelská přívětivost proti konkurenci.
dc.format 92 s. (122 497 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Komparativní testování použitelnosti webů cs
dc.subject e-shop cs
dc.subject user experience cs
dc.subject UX design cs
dc.subject ergonomie webové stránky cs
dc.subject e-commerce cs
dc.subject internet cs
dc.subject marketing cs
dc.subject Comparative usability testing of web sites en
dc.subject e-commerce en
dc.subject user experience en
dc.subject UX design en
dc.subject ergonomics web sites en
dc.subject e-commerce en
dc.subject internet en
dc.subject marketing en
dc.title Komparativní testování použitelnosti e-shopu Parfums.cz s konkurenčními e-shopy
dc.title.alternative Comparative Usability Testing of the Parfums.cz E-shop and Competing E-shops
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Marvan, Lukáš
dc.date.accepted 2014-05-19
dc.description.abstract-translated This Bachelor thesis is specifically concerned with the comparative utilization testing of three mutually competitive e-shops. The objective of the theoretical part focuses on clarification of the basic marketing and e-commerce terms. It introduces the importance of the usability testing and web design creation according to user experience (UX). The study offers the summary of the methods that are available for web testing and for the usability testing, furthermore it introduces main ergonomic components used at e-shops and states how they can be set to secure the pleasant UX design. The practical part shows the process applicability testing with six participated in the study, through three e-shops comparison, states their advantages and disadvantages. The aim of the present paper is to find weaknesses of initial e-shop Parfums.cz that stop their customers from easy use and lead to a unsatisfactory impression. Comparing with competitive e-shops, where the advantages were closely watched, has lead to some changes that were recommended in order to tune up the current web page Parfums.cz to reinforce functioning and user hospitality against to other competitors.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 36787
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2014-04-17


Files in this item

Files Size Format View
schmiedová_2014_dp.pdf 3.652Mb PDF View/Open
schmiedová_2014_vp.doc 152.5Kb Microsoft Word View/Open
schmiedová_2014_op.pdf 115.1Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account