Krize středního věku z pohledu sociální pedagogiky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Krize středního věku z pohledu sociální pedagogiky

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dolák, Antonín
dc.contributor.author Zdražilová, Marta
dc.date.accessioned 2015-07-24T12:28:08Z
dc.date.available 2015-07-24T12:28:08Z
dc.date.issued 2014-12-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/31550
dc.description.abstract Tématem bakalářské práce je krize středního věku z pohledu sociální pedagogiky. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V části teoretické je zpracována problematika středního věku a krize středního věku z pohledu různých autorů a z pohledu autora bakalářské práce. Teoretická část se věnuje problematice krize středního věku u žen a u mužů, zabývá se projevy krize v rodinném a profesním životě. V závěru jsou pak popsány řešení a možnosti vyrovnání se s krizí středního věku. Problematikou středního věku a krize středního věku se zabýval C. G. Jung, Elliott Jacques, Arthur Schopenhauer a další. Cílem praktické části bakalářské práce je porovnat myšlenky a názory C. G. Junga a výše uvedeného Arthura Schopenhauera v souvislosti s problematikou středního věku a krize středního věku. Jako výzkumná metoda je použita narativní a komparativní textová analýza. Analyzovány jsou části textů Výbor z díla IX., C. G. Junga a Aforismy k životní moudrosti, Arthura Schopenhauera.Cílem je postupnou analýzou textů najít podobnosti a odlišnosti, nejvýraznější charakteristiky daného tématu krize středního věku.Celkově je pak bakalářská práce filozoficko - psychologickým exkursem do dané problematiky a tematika je řešena z pohledu sociální pedagogiky jako multidisciplinárního oboru.
dc.format 53 s.
dc.format.extent 2047020
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Krize středního věku cs
dc.subject střední věk cs
dc.subject muži cs
dc.subject ženy cs
dc.subject rodinný a profesní život ve středním věku cs
dc.subject možnosti řešení krize cs
dc.subject C. G. Jung cs
dc.subject A. Schopenhauer cs
dc.subject narativní textová analýza cs
dc.subject srovnání cs
dc.subject Midlife crisis en
dc.subject midlife en
dc.subject family and professional life en
dc.subject possible solutions en
dc.subject C. G. Jung en
dc.subject A. Schopenhauer en
dc.subject narrative textual analysis en
dc.subject comparison en
dc.title Krize středního věku z pohledu sociální pedagogiky
dc.title.alternative Midlife Crisis from the Point of View of Social Pedagogy
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Neslušanová, Silvia
dc.date.accepted 2015-06-12
dc.description.abstract-translated The thesis deals with the midlife crisis with regards to social pedagogy. It consists of two parts the theory and practical part. The theory provides an overview of literature on midlife in general and midlife crisis and the view of the author of the thesis. It defines the midlife crisis in men and women and its manifestation in a family and professional life. Possibilities how to deal and cope with the midlife crisis are suggested at the end of the theoretical part. The midlife crisis was analyzed in works of C. G. Jung, Elliott Jacques, Arthur Schopenhauer and others. The aim of the practical part of the thesis was to compare the ideas and opinions of C. G. Jung and Arthur Schopenhauer the concerning midlife and midlife crisis. The narrative and comparative textual analyses were applied in order to confront the above mentioned authors. Two analysed texts were by C. G. Jung, Výbor z díla IX. and by Arthur Schopenhauer, Aforismy k životní moudrosti. The aim was to find similarities and differences and the key characteristics of the midlife crisis issue. In conclusion, the thesis provides a philosophical and psychological insight into the issue of midlife crisis with regards to social pedagogy as a multidiscipline branch.
dc.description.department Institut mezioborových studií
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 37778
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2015-04-17
local.subject Jung, Carl Gustav, 1875-1961 cs
local.subject Schopenhauer, Arthur, 1788-1860 cs
local.subject Elliot, Jacques, 1919-2003 cs
local.subject Jung, Carl Gustav, 1875-1961 en
local.subject Schopenhauer, Arthur, 1788-1860 en
local.subject Elliot, Jacques, 1919-2003 en


Files in this item

Files Size Format View Description
zdražilová_2015_dp.pdf 1.952Mb PDF View/Open None
zdražilová_2015_op.docx 17.55Kb Unknown View/Open None
zdražilová_2015_vp.doc 53Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account