Mapování názorů rodičů a učitelek na postavení zájmové činnosti v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Majerčíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Jančářová, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:29:04Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:29:04Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/31854
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na zmapování názorů na postavení zájmové činnosti v mateřské škole, a to jak z pohledu učitelek, tak i rodičů. V teoretické části je vymezen pojem zájmová činnost, specifikováno začlenění zájmové činnosti do denního režimu v mateřské škole a také nastíněny přínosy či úskalí, které tato činnost přináší. Zabývá se též možnostmi a způsoby komunikace mezi mateřskou školou a rodiči. K realizaci výzkumu byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie. Data byla získána metodou polostrukturovaného interview. Tímto způsobem bylo shromážděno poměrně široké spektrum informací a názorů na začlenění zájmové činnosti do výchovně-vzdělávacího programu mateřské školy jak z pohledu učitelek, tak i z pohledu rodičů. Obě skupiny se shodují, že se jedná o nadstandardní aktivitu. Rodiče ji vyhledávají a využívají. Učitelky naopak argumentují tím, že její obsah kopíruje činnosti zařazené do výchovně-vzdělávacího programu a tudíž se jim jeví jako nadbytečné. |
|
dc.format |
65 s. (114 665 znaků) |
|
dc.format.extent |
2565812 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
zájem
|
cs |
dc.subject |
zájmová činnost
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
kritérium výběru
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
interest
|
en |
dc.subject |
leisure activity
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
selection criterion
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.title |
Mapování názorů rodičů a učitelek na postavení zájmové činnosti v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
The survey mapping parents and teachers opinions on the status of activity of interest in nursery schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2015-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis maps parent and teacher opinions on the status of leisure activities in kindergar-ten. The first theoretical part defines the term "leisure aktivity" and specifies its integration into the daily regime in the kindergarten. It outlines benefits and difficulties connected to those activities and it also looks into ways of communication between kindergarten staff and parents. The qualitative research strategy has been used to perform the survey. Data were obtained by semi-structured interview. I managed to gather quite a lot of information about the inte-gration of leisure activities into the kindergarten education program from parent as well as teacher point of view. Both groups concurred that it is an extra activity. Parents seek it and make use of it. Teachers see it as redundant as it copies the activities already included in the kindergarten education program. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38334
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2015-04-30 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
zájmové činnosti
|
cs |
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
hobbies
|
en |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account