Specifika vzdělávání seniorů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Specifika vzdělávání seniorů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kroutilová Nováková, Radana
dc.contributor.author Blahová, Petra Anna-Marie
dc.date.accessioned 2015-07-24T12:44:38Z
dc.date.available 2015-07-24T12:44:38Z
dc.date.issued 2015-01-23
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/33203
dc.description.abstract Cílem této bakalářské práce je rozebrat specifika vzdělávání seniorů. Teoretická část se zabývá základními pojmy a historií vzdělávání seniorů společně s tím, jak je pro seniory důležité získávat nové znalosti a dovednosti. Vzdělávací metody hrají důležitou úlohu stejně jako i překážky, které senioři musí překonat, aby se mohli vzdělávat. Práce zpracovává rovněž formy vzdělávání a příklady dobré praxe. Praktická část se zabývá otázkou, jaká jsou specifika ve vzdělávání seniorů, a to pohledem lektorů prostřednictvím kvalitativního výzkumu polostrukturovaného rozhovoru. Senioři přistupují ke vzdělávání uvědoměleji než mladí dospělí, s nimiž byli porovnáváni, a tento přístup jim umožňuje dosáhnout svých cílů, mezi nimiž vystupuje hlubší integrace do dnešní společnosti.
dc.format 104 s. (147 658 znaků)
dc.format.extent 1761056
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Senior cs
dc.subject celoživotní vzdělávání cs
dc.subject vzdělávání seniorů cs
dc.subject vzdělavatel cs
dc.subject gerontopedagogika cs
dc.subject Older people en
dc.subject lifelong learning en
dc.subject education of older people en
dc.subject adult educator en
dc.subject educational gerontology en
dc.title Specifika vzdělávání seniorů
dc.title.alternative The Specifics of Education of Seniors
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Šalenová, Eva
dc.date.accepted 2015-06-04
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis provides the analysis of specificity in education of older people. The theoretical part talks about the basic terms and history in education of older people as well as the importance in gaining knowledge and skills in older age. Didactic methods plays important role as well as obstacles that needs to be overcome in order to take in some form of education activity. There are as well mentioned the forms of education or the issues dealing with examples of best prectice. The practical part explores specificity in education of older people from lector's point of view with the help of quality research where half-structured interview is used. The approach of older people to education is more cinscious then the one of young adults to which older people were compared to and this approach enables them to gain acces to their individual aims. Among one of the more important aims belong deeper integration to the society of nowaday life.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 38816
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2015-04-27


Files in this item

Files Size Format View
blahová_2015_dp.pdf 1.679Mb PDF View/Open
blahová_2015_vp.doc 54.5Kb Microsoft Word View/Open
blahová_2015_op.docx 17.30Kb Microsoft Word 2007 View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account