Customer Behaviour in Green Markets with a Special Reference to Perception of Green Products

DSpace Repository

Language: English čeština 

Customer Behaviour in Green Markets with a Special Reference to Perception of Green Products

Show simple item record

dc.contributor.advisor Davies, Eleanor
dc.contributor.author Benešová, Ivana
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:29:51Z
dc.date.available 2016-11-20T23:29:51Z
dc.date.issued 2015-06-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/36772
dc.description.abstract Hlavním cílem bakalářské práce je analýza zájmu spotřebitelů o environmentálně prospěšné výrobky na zelených trzích. Bakalářská práce se dělí do dvou částí. První část poskytuje teoretické informace o chování zákazníků a zelených marketingových strategiích. Druhá praktická část je zaměřena na výzkum různých faktorů, které ovlivňují zákazníky během nákupu zelených produktů.
dc.format 68 s. (106 672 znaků)
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject zelený marketing cs
dc.subject greenwashing cs
dc.subject chování zákazníků cs
dc.subject zelený spotřebitel cs
dc.subject zelené produkty cs
dc.subject zelené trhy cs
dc.subject green marketing en
dc.subject greenwashing en
dc.subject customer behaviour en
dc.subject green consumer en
dc.subject green products en
dc.subject green markets en
dc.title Customer Behaviour in Green Markets with a Special Reference to Perception of Green Products
dc.title.alternative Customer Behaviour in Green Markets with a Special Reference to Perception of Green Products
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Canavan, Brendan
dc.date.accepted 2015-09-14
dc.description.abstract-translated The aim of my bachelor thesis is to analyse the interest of customers about environmentally friendly products in green markets. This study is divided into two parts. At first Literature review provides the necessary theoretical background of this topic about customer behaviour and green marketing strategies. The second practical part is research focused on various factors, which influence customers during purchase of green products.
dc.description.department Ústav managementu a marketingu
dc.thesis.degree-discipline Management a ekonomika cs
dc.thesis.degree-discipline Management and Economics Specialization: Enterprise Management and Economics en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 41216
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2015-08-24


Files in this item

Files Size Format View Description
benešová_2015_dp.pdf 3.669Mb PDF View/Open None
benešová_2015_op.pdf 593.6Kb PDF View/Open None
benešová_2015_vp.pdf 511.0Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account