Profesní příběhy začínajících učitelů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Profesní příběhy začínajících učitelů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gavora, Peter
dc.contributor.author Toufarová, Kristýna
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:35:19Z
dc.date.available 2016-11-20T23:35:19Z
dc.date.issued 2015-12-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/36914
dc.description.abstract Bakalářská práce má teoreticko empirický charakter. Analyzuje profesní příběhy začínajících učitelů mateřské školy. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, ve kterých jsou vymezeny teoretická východiska učitelské profese a vývoj profesní dráhy začínajících učitelů. Praktická část práce popisuje kvalitativně orientovaný výzkum, který byl realizovaný formou narativních rozhovorů se začínajícími učitelkami mateřských škol. Analýzou a zpracováním rozhovorů byly zjištěny skutečnosti, které ovlivňují profesní příběhy začínajících učitelů, odhalují průběh jejich profesionalizace a změny motivace v samotném průběhu dosavadního profesního života.
dc.format 75 s. (120 565 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject začínající učitel cs
dc.subject profesní příběh cs
dc.subject zlomové události cs
dc.subject novice teacher en
dc.subject profesional narrations en
dc.subject turning point en
dc.title Profesní příběhy začínajících učitelů
dc.title.alternative Profesional narrations of novice teachers
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Wiegerová, Adriana
dc.date.accepted 2016-06-14
dc.description.abstract-translated Bachelor thesis has theoretically-empirical character. It analyses professional journey of novice nursery school teachers. Theoretical part of the theses is divided into three chapters where theoretical objectives of the teaching profession are defined together with the professional career development of novice teachers. Practical part of the thesis describes qualitatively based research that was realised through narrative interviews with novice teachers at nursery schools. There were facts realised through the analysis and elaboration of these interviews, which influence the professional development of novice teachers and also reveal the process of their professionalization together with changes in motivation during their existing professional life.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 41297
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2016-04-26
local.subject začínající učitelé cs
local.subject beginning teachers en


Files in this item

Files Size Format View Description
toufarová_2016_dp.pdf 2.117Mb PDF View/Open None
toufarová_2016_op.docx 18.18Kb Unknown View/Open None
toufarová_2016_vp.docx 16.46Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account