Portréty rodičů ve vyprávění dětí

DSpace Repository

Language: English čeština 

Portréty rodičů ve vyprávění dětí

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gavora, Peter
dc.contributor.author Dudová, Lucie
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:35:20Z
dc.date.available 2016-11-20T23:35:20Z
dc.date.issued 2015-11-24
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/36926
dc.description.abstract Bakalářská práce se zaměřuje na vnímání rodiny ve své komplexnosti z různých hledisek a to z pohledu dětí předškolního věku (5 7) let. Celá práce má vědecko-empirický charakter. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. Jednotlivé kapitoly popisují teoretická vymezení týkající se osobnosti dítěte z hlediska vývoje, rodiny a jejích funkcí a základního dělení. V závěru teorie jsou vymezeny nejvýznamnější tradice a zvyklosti, stejně jako trávení volného času. Empirická část je vedena kvalitativním výzkumem ke zjištění toho, jak děti předškolního věku vnímají a popisují svou rodinu, rodiče a jednotlivé vztahové rodinné interakce. Dále se zabývá tím, jak děti popisují trávení volného času a které tradice jsou v rodinách dodržovány.
dc.format s. 78
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Dětství cs
dc.subject rituál cs
dc.subject rodina cs
dc.subject volný čas cs
dc.subject Childhood en
dc.subject ritual en
dc.subject family en
dc.subject leisure time en
dc.title Portréty rodičů ve vyprávění dětí
dc.title.alternative Portraits of parents in the children´s narratives
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Majerčíková, Jana
dc.date.accepted 2016-06-07
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis is focused on the perception of the family in its complexity from differ-ent points of view and from the perspective of preschool children ( 5-7 ) years. The whole work has a scientific-empirical character. The theoretical part is divided into three chapters. Individual chapters describe the theoret-ical definition regarding the child´s personality in terms of development, the family and its functions and basic division. At the conclusion of the theory are defined traditions and customs, as well as spending of leisure time. Empirical part is conducted qualitative research to determine how preschool children per-ceive and describe their family, parents and single relational family interaction. It also deals with how children describe leisure activities and traditions which are keep in families.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 41315
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2016-04-26
local.subject rodiče a děti cs
local.subject rodinná výchova cs
local.subject děti cs
local.subject vývoj osobnosti cs
local.subject parents and children en
local.subject family education en
local.subject children en
local.subject personality development en


Files in this item

Files Size Format View Description
dudová_2016_dp.pdf 2.995Mb PDF View/Open None
dudová_2016_op.docx 19.22Kb Unknown View/Open None
dudová_2016_vp.docx 17.39Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account