Postoje romských rodičů k výchově a vzdělávání v majoritní společnosti

DSpace Repository

Language: English čeština 

Postoje romských rodičů k výchově a vzdělávání v majoritní společnosti

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hladík, Jakub
dc.contributor.author Vítková, Lucie
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:35:30Z
dc.date.available 2016-11-20T23:35:30Z
dc.date.issued 2015-11-20
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/37023
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá postoji romských rodičů k výchově a vzdělávání v majoritní společnosti. Teoretická část nejprve vysvětluje teorii postojů a pojmy s nimi související, dále také jaký postoj zaujímají Romové ke vzdělávání. Seznamuje nás s Romy v českém vzdělávacím systému, popisuje způsob výchovy v romské rodině, jaké hodnoty Romové uznávají a v jakém prostředí žijí. Charakterizuje romského žáka na základní škole, zabývá se vztahy těchto dětí s pedagogy, jejich postavením v třídním kolektivu a jakým způsobem tráví volný čas. Praktická část zahrnuje smíšený výzkum prováděný prostřednictvím sémantického diferenciálu a polostrukturovaných rozhovorů. Cílem výzkumu je zjištění, jak se staví romští rodiče ke vzdělávání, jaký má pro ně vzdělání význam a jak hodnotí školu, kterou jejich děti navštěvují. Výzkum se dále zaměřuje na komunikaci rodičů s učiteli a slouží ke zjištění, zda své děti ve vzdělávání podporují a jak hodnotí volnočasové aktivity, které jsou dětem nabízeny.
dc.format 103 s. (175 176 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject postoje cs
dc.subject předsudky a stereotypy cs
dc.subject motivace cs
dc.subject životní cíle cs
dc.subject majoritní společnost cs
dc.subject výchova cs
dc.subject vzdělávání cs
dc.subject vzdělání cs
dc.subject učitel cs
dc.subject rodiče cs
dc.subject romský žák cs
dc.subject sociálně znevýhodněný žák cs
dc.subject mateřská škola cs
dc.subject asistent pedagoga cs
dc.subject základní škola cs
dc.subject základní škola praktická cs
dc.subject třídní kolektiv cs
dc.subject volný čas cs
dc.subject attitudes en
dc.subject prejudices and stereotypes en
dc.subject motivation en
dc.subject life goals en
dc.subject majority society en
dc.subject nurture en
dc.subject education en
dc.subject teacher en
dc.subject parents en
dc.subject Roma pupil en
dc.subject socially disadvantaged pupil en
dc.subject kindergarten en
dc.subject teaching assistant en
dc.subject elementary school en
dc.subject practical elementary school en
dc.subject class team en
dc.subject leisure time en
dc.title Postoje romských rodičů k výchově a vzdělávání v majoritní společnosti
dc.title.alternative The Attitudes of Romany Parents to Upbringing and Education in the Majority Society
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2016-05-24
dc.description.abstract-translated This thesis deals with the attitudes of Roma parents towards education in majority society. The theoretical part first explains the theory of attitudes and concepts related to them, and also the attitude of Roma to education. It introduces us to Roma in the czech educational system, it also describes the ways of education in Roma famillies, what values they recognise and the environment which they live in. It describes Roma student in elementary school, it deals with the relationship of these children with their teachers, their position in class and how they spend their leisure time. The practical part includes mixed research carried out through the semantic differrential and semi-structured interviews. The aim of the research is to determine what position Roma parents have towards education, what is the meaning of education for them and what they think of the school that their children attend. The research is also focused on communication between parents and teachers and it's used to determine whether they support their children in education and how they rate leisure activities that are offered to children.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 41439
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2016-04-14
local.subject vzdělávání Romů cs
local.subject rodinná výchova cs
local.subject Romové cs
local.subject názory a postoje cs
local.subject Romanies education en
local.subject Gipsy education en
local.subject family education en
local.subject Romanies en
local.subject views and attitudes en


Files in this item

Files Size Format View Description
vítková_2016_dp.pdf 2.137Mb PDF View/Open None
vítková_2016_op.docx 23.72Kb Unknown View/Open None
vítková_2016_vp.doc 53.5Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account