Realizace multikulturní výchovy na základních školách ve Zlínském kraji z pohledu žáků 9. tříd

DSpace Repository

Language: English čeština 

Realizace multikulturní výchovy na základních školách ve Zlínském kraji z pohledu žáků 9. tříd

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hladík, Jakub
dc.contributor.author Zajíčková, Lucie
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:35:31Z
dc.date.available 2016-11-20T23:35:31Z
dc.date.issued 2015-11-20
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/37026
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá multikulturní výchovou na základních školách ve Zlínském kraji a to z pohledu žáků 9. tříd. V teoretické části nás seznámí se samotným vymezením multikulturní výchovy, dále nám přiblíží její cíle, obsah a oblasti, vytyčí nejvhodnější metody a formy pro výuky multikulturních témat a nakonec první kapitoly nám určí, jaké multikulturní kompetence je potřeba získat a ovládat. Ve druhé kapitole zjišťuje, jaké byly příčiny vzniku multikulturní výchovy, jak je na našich základních školách realizována, jaké problémy, ale i pozitiva nám její realizace přináší a v závěru teoretického východiska nám předkládá, jak je ukotvena v českých kurikulárních dokumentech, a to v Bílé knize, v rámcovém vzdělávacím programu a ve školním vzdělávacím programu. V rámci empirické části, pomocí analýzy školních vzdělávacích programů a také dotazníkového šetření, zhotoveného pro žáky 9. tříd a pro učitele, diplomová práce zjišťuje, jak je multikulturní výchova realizována na základních školách ve Zlínském kraji z pohledu žáků 9. tříd, následně jsou všechny zjištěné údaje srovnány, vyhodnoceny a interpretovány. Dále tedy tato práce navrhuje možná doporučení pro praxi, prezentuje shrnuté výsledky kvantitativního výzkumu a předkládá stanovené závěry.
dc.format 92 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject multikulturní výchova cs
dc.subject multikulturní společnost cs
dc.subject národnostní a etnická skupina cs
dc.subject Bílá kniha cs
dc.subject Rámcově vzdělávací program cs
dc.subject Školní vzdělávací program cs
dc.subject multicultural education en
dc.subject multicultural society en
dc.subject national and ethnic group en
dc.subject the White Paper en
dc.subject the Framework Education Program en
dc.subject the School Education Program en
dc.title Realizace multikulturní výchovy na základních školách ve Zlínském kraji z pohledu žáků 9. tříd
dc.title.alternative Implementation of Multicultural Education in Elementary Schools in the Zlín Region from the Pespective of 9th Grade Pupils
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Petr Šafránková, Anna
dc.date.accepted 2016-05-24
dc.description.abstract-translated This thesis focuses on multicultural education at primary schools in the Zlin region, namely in the 9th grade. The theoretical part establishes what multicultural education is and explains the goals, content and areas it tackles. Furthermore, the best methods and approaches to teaching multicultural issues will be stipulated and key skills and competences resulting from such education will be set. The second chapter of the theses looks into where the need for multicultural education stems from as well as how it is realized at Czech primary schools and what are the pros and cons of such realization. In the last section of the theoretical part we present an overview of the ways multicultural education is anchored in the curricula of the Czech republic, namely the White Paper, the Framework Education Program and the School Education Program. The empirical part of the thesis offers and analysis of school education programs and results of a survey conducted among the 9th grade students and teachers. The findings are interpreted to show the ways multicultural education is realized at primary schools in the Zlin region from the perspective of 9th graders, and the data compared and assessed. In conclusion, the thesis suggests recommended practical adjustments, presents the results of the quantitative research and presents stipulated outputs.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 41443
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2016-04-14
local.subject druhý stupeň základní školy cs
local.subject multikulturní pedagogika cs
local.subject Zlín (Česko) cs
local.subject secondary school en
local.subject multiculture pedagogy en
local.subject Zlín (Czechia) en


Files in this item

Files Size Format View Description
zajíčková_2016_dp.pdf 2.406Mb PDF View/Open None
zajíčková_2016_op.docx 21.13Kb Unknown View/Open None
zajíčková_2016_vp.doc 54Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account