A Discourse Analysis: The Identity of a Woman in Ads

DSpace Repository

Language: English čeština 

A Discourse Analysis: The Identity of a Woman in Ads

Show simple item record

dc.contributor.advisor Nemčoková, Katarína
dc.contributor.author Pivoňková, Lenka
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:35:46Z
dc.date.available 2016-11-20T23:35:46Z
dc.date.issued 2015-11-13
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/37232
dc.description.abstract Bakalářská práce je zaměřena na tvorbu identity ženy pomocí reklamního diskursu. Práce se skládá z teoretické a praktické části. První, teoretická část, pojednává o reklamě, generové identitě, diskursu a v neposlední řadě o verbálním a okrajově i vizuálním obsahu reklamy. V praktické části se práce věnuje analýze reklamního korpusu. Pro účely této práce byl náhodně vybrán korpus čtyřiceti pěti celostránkových reklam, kde vystupuje žena v hlavní roli. Tyto reklamy tvoří základ pro analýzu.
dc.format 48s. (59775 znaků)
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject analýza cs
dc.subject diskurs cs
dc.subject gender cs
dc.subject identita cs
dc.subject reklama cs
dc.subject tištěná média cs
dc.subject žena cs
dc.subject analysis en
dc.subject discourse en
dc.subject gender en
dc.subject identity en
dc.subject advertisement en
dc.subject printed media en
dc.subject woman en
dc.title A Discourse Analysis: The Identity of a Woman in Ads
dc.title.alternative A Discourse Analysis: The Identity of a Woman in Ads
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Drábková, Lenka
dc.date.accepted 2016-06-16
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis focuses on formation of woman´s identity in the discourse of advertising. Thesis is composed of a theoretical and analytical part. The first theoretical part deals with basic fundamentals of advertising, gender identity, discourse, verbal communication, and partially discusses visual means of advertising. Second part of this thesis analyzes a research corpus. For the purposes of this work, forty-five full-page advertisements were randomly selected. In these advertisements, women play the main role. These ads form the research corpus.
dc.description.department Ústav moderních jazyků a literatur
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-discipline English for Business Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Filologie cs
dc.thesis.degree-program Philology en
dc.identifier.stag 41765
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2016-05-06
local.subject ženy v reklamě cs
local.subject women in advertising en


Files in this item

Files Size Format View Description
pivoňková_2016_dp.pdf 5.836Mb PDF View/Open None
pivoňková_2016_op.doc 50Kb Unknown View/Open None
pivoňková_2016_vp.docx 15.80Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account