Úroveň finanční gramotnosti žáků vybraných typů středních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Úroveň finanční gramotnosti žáků vybraných typů středních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Martincová, Jana
dc.contributor.author Jagošová, Ester
dc.date.accessioned 2016-11-28T11:41:52Z
dc.date.available 2016-11-28T11:41:52Z
dc.date.issued 2015-12-09
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/37366
dc.description.abstract Analýza úrovně finanční gramotnosti žáků středních škol Zlínského kraje je zaměřena na reálnou úroveň dosažených vědomostí a schopností. Nejprve je definován pojem finanční gramotnost, popsán význam finančního vzdělávání a didaktické prostředky finanční edukace k upevňování teoretických znalostí. Následně rozebírá Národní program rozvoje vzdělávání v České republice, Národní strategii finančního vzdělávání a Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách. Dále vymezuje složky finanční gramotnosti. Formuluje obsahové stránky cenové, rozpočtové a peněžní gramotnosti, uvedené v požadavcích na výstupní kompetence žáků středních škol, začleněné ve Standardu finanční gramotnosti. Empirická část je provedena v kvantitativním pojetí výzkumu, prostřednictvím dotazníkového šetření a didaktického testu.
dc.format 90 s. (129 268 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject finanční gramotnost cs
dc.subject středoškolští studenti cs
dc.subject finanční vzdělávání cs
dc.subject didaktické prostředky cs
dc.subject cenová gramotnost cs
dc.subject rozpočtová gramotnost cs
dc.subject peněžní gramotnost cs
dc.subject financial literacy en
dc.subject price literacy en
dc.subject budget literacy en
dc.subject cash literacy en
dc.subject financial educa-tion en
dc.subject didactic resources en
dc.subject secondary school students en
dc.title Úroveň finanční gramotnosti žáků vybraných typů středních škol
dc.title.alternative The Level of Financial Literacy in Students of Selected Secondary Schools
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Lukešová, Michaela
dc.date.accepted 2016-05-31
dc.description.abstract-translated The analysis of the level of financial literacy of secondary school students of the Zlín region is focused on the real level of acquired knowledge and skills. At the outset, the concept of financial literacy is defined followed by a description of the importance of financial education and didactic means of financial education to strengthen theoretical knowledge of the topic. Subsequently, the National Education Development Programme in the Czech Republic is described, including the national strategy for financial education and financial literacy building system for primary and secondary school students. The thesis further defines the components of financial literacy and formulates the content of price, budget and cash literacy listed in the output competence requirements for secondary school students in reference to financial literacy standards. The empirical part of thesis is performed within the framework of quantitative research through a questionnaire survey and didactic testing.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 41894
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2016-04-27


Files in this item

Files Size Format View Description
jagošová_2016_dp.pdf 2.417Mb PDF View/Open None
jagošová_2016_op.docx 20.24Kb Unknown View/Open None
jagošová_2016_vp.docx 17.03Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account