dc.contributor.advisor |
Blaštíková, Lucie
|
|
dc.contributor.author |
Matysíková, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:42:18Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:42:18Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37600
|
|
dc.description.abstract |
Tématem bakalářské práce je vliv rodinné výchovy na rozvoj osobnosti člověka. V teoretické části je popsána rodina, přesněji její význam, problémy současné rodiny, typologie rodin a funkce rodiny. Dále se zabývá situací v rodině, kdy se jedná o rodinu úplnou a rodinu neúplnou. Zabývá se také výchovou, zejména cíli výchovy, způsobem výchovy a výchovnými styly. Poslední část teoretické části je věnována odměnám a trestům. Praktická část bakalářské práce se zabývá kvantitativním výzkumem, který byl proveden formou dotazníkového šetření. |
|
dc.format |
69 s. (82 425 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
osobnost
|
cs |
dc.subject |
odměna
|
cs |
dc.subject |
trest
|
cs |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
personality
|
en |
dc.subject |
reward
|
en |
dc.subject |
punishment
|
en |
dc.title |
Vliv rodinné výchovy na rozvoj osobnosti člověka |
|
dc.title.alternative |
The Influence of Family Upbringing on the Development of the Individual´s Personality |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Haburajová Ilavská, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2016-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theme of the thesis is the influence of family education on the development of the human personality. The theoretical part describes the family, more precisely, its importance, the problems of the contemporary family, types of families and family functions. It also deals with the situation in the family, which is a family of complete and incomplete family. It also deals with education, especially the objectives of education, upbringing and educational styles. The last part of the theoretical part is devoted to rewards and punishments. The practical part deals with quantitative research, which was conducted by questionnaire. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
42222
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2016-04-26 |
|
local.subject |
rodinná výchova
|
cs |
local.subject |
rozvoj osobnosti
|
cs |
local.subject |
family education
|
en |
local.subject |
personality development
|
en |