Vnímání společenské odpovědnosti firem zákazníky v České republice

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vnímání společenské odpovědnosti firem zákazníky v České republice

Show simple item record

dc.contributor.advisor Meaton, Julia
dc.contributor.author Bilíková, Nikol
dc.date.accessioned 2016-11-28T11:42:40Z
dc.date.available 2016-11-28T11:42:40Z
dc.date.issued 2016-02-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/37811
dc.description.abstract V dnešní době je společenská odpovědnost firem (CSR) velmi diskutovaným tématem a poutá pozornost mnoha organizací. Jedná se o dobrovolný závazek organizací chovat se zodpovědně vůči všem zúčastněným stranám. Kvůli spletitosti tohoto konceptu se vnímání CSR liší nejen mezi firmami, ale také mezi individuálními zúčastněnými stranami. Avšak zatím bylo jen málo pozornosti věnováno vnímání zákazníků, obzvláště vnímání zákazníků v České republice. Tudíž hlavním cílem tohoto výzkumu je zjistit, jak vnímají zákazníci CSR v České republice. Tento výzkum je založen na literárních zdrojích, které se zabývají CSR obecně a současně na vnímání CSR zákazníky z jiných zemí. Současně bere v úvahu neustálý vývoj CSR, a proto se zaměřuje na nedávno zveřejněnou normu ISO 26000. Výzkum zjišťuje všeobecné povědomí a porozumění CSR českými zákazníky. Kromě jiné objasňuje význam, který zákazníci přikládají jednotlivým základním předmětům normy ISO 26000 a subjektům, které významně ovlivňují vnímání zákazníků CSR. Z výsledků získaných prostřednictvím dotazníků vyplývá, že čeští zákazníci mají nízké povědomí o CSR a ne zcela rozumí skutečnému významu konceptu CSR řešeného podle normy ISO 26000. Testování hypotéz prokázalo významný vztah mezi čtyřmi ze sedmi hlavními subjekty normy ISO 26000 a vnímání zákazníků CSR.
dc.format 108
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject CSR cs
dc.subject společenská odpovědnost firem cs
dc.subject organizace cs
dc.subject vnímání zákazníků společenské odpovědnosti firem cs
dc.subject povědomí o CSR cs
dc.subject standard ISO 26000 cs
dc.subject CSR en
dc.subject Corporate Social Responsibility en
dc.subject organisations en
dc.subject consumers´ perceptions of CSR en
dc.subject ISo 26000 en
dc.subject awareness of CSR en
dc.title Vnímání společenské odpovědnosti firem zákazníky v České republice
dc.title.alternative Consumers´ Perceptions of Corporate Social Responsibility in Czech Republic
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee McElwee, Gerald
dc.date.accepted 2016-05-23
dc.description.abstract-translated Nowadays, corporate social responsibility (CSR) can be seen as a frequently discussed topic and attracts the attention of many organisations. It is a voluntary commitment of organizations to act responsible towards their stakeholders. Due to the complexity of this concept, the perceptions of CSR differ not only between companies, but also between individual stakeholders. However, so far little attention has been paid to the consumers´ perceptions, especially to consumers´ perceptions in Czech Republic. Therefore, the purpose of this research is to investigate consumers´ perceptions of CSR in Czech Republic. This research is built on the literature concerning CSR in general and consumers´ perceptions in different countries. Furthermore, the constant development of CSR is taken into account and therefore it focuses on recently published standard ISO 26000. The research explores general awareness and understanding of Czech consumers towards CSR. Moreover, it reports the importance attached by consumers to individual core subjects of standard ISO 26000 and subjects that significantly impact consumers´ perceptions of CSR. The results obtained through questionnaire revealed that Czech consumers have a low awareness of CSR and do not fully understand the real meaning of the concept CSR addressed by ISO 26000. Hypotheses testing proved significant relationships between four of the seven core subjects of standard ISO 26000 and consumers´ perceptions of CSR.
dc.description.department Ústav managementu a marketingu
dc.thesis.degree-discipline Management a marketing cs
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 42567
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2016-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
bilíková_2016_dp.pdf 2.083Mb PDF View/Open None
bilíková_2016_op.pdf 286.7Kb PDF View/Open None
bilíková_2016_vp.pdf 143.1Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account