Jazyk reklamy

DSpace Repository

Login

Language: English čeština 

Jazyk reklamy

Show full item record

No preview available
Title: Jazyk reklamy
Author: Bártová, Tereza
Advisor: Světlík, Jaroslav
Abstract: Tato diplomová práce analyzuje lingvistické principy v tištěné reklamě dvou jazyků - an-gličtiny a němčiny a poukázat na dosavadní stav řešení reklamních textů jako součásti marketingových komunikací. Práce je založena na průzkumu reklamních textů především v novinách a časopisech. Kapitoly obsahují určitý lingvistický jev, který je zpracován na zák-ladě prostudované bibliografie a následně rozebrán v uvedených příkladech německé a an-glické reklamy. Komparativní metodou jsou v závěru práce shrnuty klíčové aspekty tištěné reklamy typické pro oba jazyky. Není možné srovnávat reklamní texty bez přihlédnutí k aspektům psychologického či grafického charakteru, právě ony totiž mohou figurovat jako zásadní pro celkovou interpretaci dané reklamy. Jazyk reklamy využívá různých prostředků, jak zaujmout čtenáře, proto je značná pozornost kladena i na to, jak funguje např, rým či metafora. Zároveň není opomíjena kultura a její vliv na reklamní texty a jejich layout. Snahou bylo poukázat na fakt, jak mohou jednotlivé lingvistické a jiné faktory vytvořit ucelený obraz, který vede k pochopení reklamy jako celku, což je prezentováno případovou studií projektové části, ve ketré je podrobně analyzováno výše uvedené na dvou vybraných reklamách v němčině a angličtině.
URI: http://hdl.handle.net/10563/3829
Date: 2007-04-20
Availability: Pouze v rámci univerzity
Department: Ústav marketingových komunikací
Discipline: Marketingové komunikace
Grade for thesis and defense: A 4925


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
bártová_2007_dp.pdfBlocked 588.5Kb PDF
bártová_2007_vp.doc 51.5Kb Microsoft Word View/Open
bártová_2007_op.doc 60.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account